fredag 16 december 2011

Att ha det rödaste skenet



En kvällsbild från Lillys rum i rödaste skenet.


Visst är det något magiskt med mörka decemberkvällar. Dessa mörka kvällar som vi förgyller med tända ljus och alla möjliga andra ljuskällor. Att plocka fram första belysningen till advent och sedan fylla på med både ljusslingor utomhus och i granen, det är grejer det.

På Lillys rum skiner det mest rött. Hon pekar på sin röda stjärnslinga flera gånger om dagen och väntar på att den ska tända sig på eftermiddagen. Likaså hennes adventsgran som hon fick förra året av hennes gammelfarmor. Men det röda skenet kommer nog främst från hennes svamplampa som också är röd.

8 kommentarer:

  1. Så mysigt! Ha en riktigt fin helg du med. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt, ha en fin helg kram

    SvaraRadera
  3. Så juligt & mysig belysning. Förstår att hon gillar den!

    SvaraRadera
  4. Ser riktigt fint och mysigt ut.

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  5. Vilket rött mys ljus ♥

    Ha en fin helg!
    kram CC

    SvaraRadera
  6. Exakt. Det var hos 'Att vara någons fru' som jag hittade din blogg. Jag har läst Emma ett tag, men kommenterar kanske inte så jätteofta. Läser dock ofta hennes kommentarer, för det är en av styrkorna med hennes blogg. Att hon har lyckats få så många interagera med varandra. Jag tänker som så, att eftersom jag verkligen gillar hennes blogg, borde hon ha sjyssta, vettiga, roliga, härliga läsare. Därför följer jag gärna kommentarerna vidare. Vilket jag är mycket glad över. Tusen tack för kommentar om den taskiga kommentaren. Personen ifråga har skrivit en till i samma ordalag. Jag uppskattar verkligen allt stöd och uppmuntrande ord. Julia dog 2006 och det skrivna är något som jag skrev direkt efter under sommaren och hösten. Men det är något som den anonyma inte verkar ha tänkt på trots att jag påpekat det. Ha en fin helg. Har du någon närbild på den fina adventsgranen? /sahra

    SvaraRadera
  7. @Sarah
    Visst är det en fröjd att läsa Emmas blogg?! Kul att du hittade till mig genom henne.
    Jag ska fixa någon närbild på granen, den är så härlig så det gör jag gärna. Vad roligt att du frågar!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Jätte mysigt, och det är sånt som barn mins sen hela livet.

    SvaraRadera