onsdag 14 december 2011

Att ha det lite upplyst



Slingorna finns där, men inte färgerna dock.


Vi blev nog sist på gatan i år också, men nu äntligen lyser det på vår tomt också. Jag gillar det så mycket. Detta är verkligen vinter och advent för mig. Tyvärr saknar jag snön ännu mer nu, för visst är det vackert när ljuset förstärks i den vita snön på marken?! Och dessutom kan jag i denna stund sakna vårt stora fina "trollträd" (ett gammalt syrenträd med slingrande stam som fick tas ned i samband med dräneringen). Det var där ljusslingan inledningsvis placerades och det gav så fint sken vid entrén. I väntan på att den japanska lönnen ska växa och breda ut sig som ett paraply och bli redo att bära upp ljuset får slingan helt enkelt flytta till ett träd på baksidan. Lilly tycket nog detta var ypperligt eftersom det innebar att hon kunde stå i ett av våra stora/låga fönster som är i hennes höjd och titta ut. Hon är uppmärksam min tjej. Hon stod där en lång stund och beundrade trädet.

 
 Såhär ser det ut egentligen. Som en kantarell.

5 kommentarer:

  1. Fint med ljusslingor! Snön saknar jag också.

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att jag hittade dig via Emma. Hon har de bästa bloggvännerna. Blir aldrig besviken när jag följer en länk. Utebelysning är ett måste i vintertid. Särskilt hos oss som inte bor i ett villaområde där det finns gatubelysning. Hälsn /Sahra

    SvaraRadera
  3. Så himla fint ni gjort, riktigt myskänsla!

    många kramar

    SvaraRadera