onsdag 29 december 2010

Annorlunda adventsljusstake


Snowtree Multi från By Rydens. (Bild: www.byrydens.se)

Lillys fönsterbräda sitter nu uppe och det första jag ställde på plats var denna adventsljusstake som hon fick av sin gammelfarmor i julklapp. Det är en "dubbel" julgran i vitmålat trä med en ljusslinga emellan. Stjärnorna är urstansade och ljusslingan glänser fint mot julgranskulorna som hänger mellan granarna. Granen/adventsljusstaken är från By Rydens, ett lampföretag som arbetat hårt med design av nya produkter de senaste åren. Företaget har även moderniserat sin logotyp, ett riktigt lyft mot innan tycker jag.

Det kommer nog att bli en fin tradition många år framöver att plocka fram denna gran till advent.

2 kommentarer:

  1. Vad annorlunda och fin! Passar väl utmärkt i ett tjejrum! Hoppas julen varit bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Den är ju helt underbar och passar perfekt till en liten tjej! Vad glad jag är att jag hittat till din blogg. Lite av varje och det är sånt jag gillar!!

    Trevlig kväll!
    Kram Helena

    P.s Mattan som du gillade är köpt på IKEA och kostar 299 kr!

    SvaraRadera