söndag 8 januari 2012

Att servera färskpressat

 Färskpressad apelsinjuice serveras i min favorittillbringare Strikt.


Här serveras det färskpressad apelsinjuice till frukosten. Blodapelsin kombinerat med vanlig apelsin. Fruktkorgen var full av apelsiner och de var på väg att bli övermogna, men med råsaftcentrifugen fram gick inga apelsiner till spillo.

Tillbringaren och glaset är från mannens farmor & farfar som köpt dessa någon gång i slutet av 50-talet. Serien heter Strikt och är formgiven av Bengt Orup. Glasen är alla i olika färger; vit, gul, röd, lila, grön och blå. Riktigt saftkalas kan man ha med dessa finingar på sommaren.



12 kommentarer:

  1. Så läckra! Förstår att du tycker mycket om dem. :)

    Här hade vi äpplen som var lite skrumpna igår så de blev en smarrig äppelkaka istället. :)

    Tack snälla Linda för dina rara ord om min nya header! Jag tror att jag kör med den ett tag. Känns bra just nu iallafall. :)

    Ha en fin söndag Linda!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Sv; Visst är de! Kärlek vid första ögonkastet <3
    Ja, det är en riktigt härlig butik med både det ena och andra som inspirerat till att göra hemmet mysigt.
    Väldigt läskande bild!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sv; Visst är de! Kärlek vid första ögonkastet <3
    Ja, det är en riktigt härlig butik med både det ena och andra som inspirerat till att göra hemmet mysigt.
    Väldigt läskande bild!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Riktigt vackert blev det och väldigt inbjudande! :)

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på nya året.
    Gillar glaset och karaffen, snygga.

    Ha en toppen kväll.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Va gott det ser ut!! Jättefin glas och karaff, förstår att du är glad för dom!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  7. Så fina! Vilken skatt! och den där Moseskorgen är ju bara ljuvlig! Förstår att det är mysigt att få bädda i en sådan. Undrade om er Leandervagga och varför du sålde den , nu vet jag :)

    Har i min blogg lagt upp en ny kategori med lägenhet linnéstan. Där finns lite bilder från vårt förra hem. Ett fåtal. Bloggen började när vi köpte tomten för att bygga hus så det blev direkt fokus bygget av huset

    SvaraRadera
  8. Hej igen,
    och tack för dina fina hälsningar! Jag har bott i sekelskifte i nästan hela mitt liv innan vi byggde hus och flyttade till Nybyggarland. Är uppvuxen i ett gammalt hus från år 1896 utanför Helsingborg. Nu senast bodde jag 14 år i sekelskifte i Linnéstan, i tre olika lägenheter - alla tre på Sveagatan :) Allt har sin charm fast det har varit lite omställning för mig. Från sekelskifte till nybyggt och från cityliv till villaförort
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Åh så fräscht det ser ut :)

    SvaraRadera
  10. Men så snygga.. Jag vill också ha ! Gott med färskpressat, och bra med alla vitaminer.
    Ha en fin vecka..

    Kram
    Moa

    SvaraRadera