tisdag 9 april 2013

Pappa-sjuka barn



Ungarna redo att hämta pappa.


Maken/pappan i familjen var bortrest i helgen så härom kvällen skulle vi hämta honom vid stationen. Det var en stor händelse för Lilly att åka och möta pappa, hon pratade om detta hela dagen.
- "Bätta (berätta) mamma var pappa kommer från".
- "Pappa kommer med bussen från Stockholm".
- "I daaa? (idag)"
- "Ja, idag."

Och så gick det en stund och sen kom det frågor på frågor. Det var en glad tjej när vi skulle åka, glad trots att klockan var sex och tröttis-timmen för nedvarvning, pyjamas och välling infunnit sig gick det galant. I bilen på väg till stationen sa Lilly "Mamma, jag är så pappe-sjuk nu".  Hon gick och kikade i långa korridoren på stationen och frågade var pappa var. Ni skulle sett hennes lycka när hon fick syn på honom utanför bussen. Sådana här stunder är svåra att uppnå på annat sätt än med barn. Total lycka.

8 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar! :-) Och vad pappa måste ha blivit glad av ha blivit hämtad av så glada barn!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pappan blev lycklig över att se sina lyckliga barn och då blev mamman också lycklig. En bra kväll :)

      Radera
  2. ååå så att man dör sötdöden :) Underbart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vilka söta ungar! När jag ser sådan lycka i mina barns ögon och kropp så kan jag inte låta bli att fylla ögonen med tårar.

    Var hittar man Lillys fina jacka nånstans?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med lycka och tårar ligger nära varandra. Idag lämnade jag bort mina barn över helgen och åkte därifrån med tårar i ögonen. Såklart skönt att vara "barn-fri" några dagar men det är många känslor när man säger Hej då. Man är SÅ lycklig över sina barn att jag på ett sätt vill vara dom nära och "skydda" dom dygnet runt. Men man behöver ju fylla på med energi någon gång också. Oj då det blev ett långt svar :)

      Lillys jacka är från Kappahl. Vårsäsongen nu, så den finns i butik.
      http://www.kappahl.se/article/jacka_422246

      Kram Linda

      Radera
  4. Underbara bilder! Sötnosar!

    Kram och trevlig helg

    Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilket mottagande han måste ha fått, pappan! :)
    Så söta små hjärtan du har. Du undrade om jag bor åt Nässjöhållet eller jkpg-hållet i mitt inlägg om Butiken i Tenhult. Jag bor åt Jkpg-hållet. Du då?

    Ha en finfin avslutning på söndagen!
    //Linda

    SvaraRadera