söndag 24 februari 2013

Tjejer på äventyr

Någon är aningens uppspelt på att få gå i vattnet.


Idag åkte tjejerna i familjen till äventyrsbadet. Lilly har missat simskolan tre gånger p.g.a. sjukdom, sportlov och besök hos mormor&morfar,  så tjejen som älskar att bada hade en längtan. Bra med ett extra besök tänkte jag så hon inte "kommer ifrån" det där med vatten. Men det hade hon verkligen inte gjort. Hon var mer vågad än någonsin i vattnet.  Idag åkte hon barn-vattenrutschkanan själv, vilken hon aldrig åkt innan. Hon åkte vanliga rutschkanan för barn. Sen bad hon om att få åka den stora, det var nog mest jag som blev nervös ifall hon skulle ångra sig mitt i åket. Men icke. Ingen rädsla inte. Första åket fick jag in halva badbassängen i bihålorna dock, jag var så fokuserad på att hålla min dotter över vattenytan så att jag glömde bort att andas ut i näsan. Sen åkte vi igen, igen och igen. Det var till och med svårt att locka med att gå och köpa korv och festis. Detta är verkligen härlig tid tillsammans, sånt som man önskade att man orkade, hann och prioriterade varje dag. Ja inte riktigt men ni förstår vad jag menar hoppas jag.

5 kommentarer:

  1. Hej! Låter att ni hade det roligt!:) Vilken sötis! Önskar dig en trevlig början på veckan!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Låter som en perfekt dag :D

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst ar det harligt med aventyrsbad! Dottern ser verkligen ut att stormtrivas!

    SvaraRadera
  5. Åh låter härligt! Längtar tills jag kommit ur den värsta amningsperioden så jag kan lämna bebis en stund och hitta på något ledde större barnen.

    SvaraRadera