torsdag 21 februari 2013

Lyx eller budget: trådstol mini


Acapulco stol Mini eller Åhlens trådfåtölj Ocean. Ja, vilken är vilken egentligen.


Jag sprang på denna underbara fåtölj på Åhlens ikväll. Visst är Åhléns mästare på kopior. De har ju i några säsonger haft både sittbänkar och fåtöljer som påminner om andra möbler, likaså deras tyger brukar ju ha mönster som påminner om andra kända designers. Nu har de gjort det igen. De lyckas verkligen, för inte kan jag se någon skillnad på ovan fåtöljer. Kan du? Jo kanske böjen lite på "lövet" liksom men vaddå. Som jag tolkar måtten på de båda stolarna är nog Åhlens-varianten aningens smalare. Att färgen är mer mintrön än turkos tilltalar mig bra. Denna hamnade högt i prioriteringsordningen till dotterns nya rum. Japp. Denna kommer bli urtjusig till hennes Ferm-tema.

Den vänstra bilden är Åhlens-stolen, 699 kr.
Den högra bilden är originalet, ca-pris 1300 kr. Bilden är lånad här.

9 kommentarer:

  1. Ja den där stolen är heeeeeeelt underbar!!! Jag har också haft ögonen på den, såååå fin!!!! Jag gillar vacker design men tvekar inte att köpa billigare kopior - perfekt ju:))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, ibland de har mycket fina saker! har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Jag väntar på att Åhléns ska ta sig i kragen och öppna nätbutik, då blir det allt möjligt inhandlat därifrån.

    Hoppas ni får en mysig helg!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så himla snygg!!! Köp den, kopian alltså...Hade jag gjort :)) Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Å, så snygg!

    Ha en jättefin helg

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Ps. tack för din jättegulliga hälsning, blev så glad!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Undrar om de verkligen är så sköna att sitta i?

    SvaraRadera
  8. Jätte fina och den ljusa varaianten var klart snyggast, men känns det verkligen okej från åhlens sida att leka copycat hela tiden?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad jag har funderat på :)
      Ha en fin dag du med!

      Radera