lördag 5 januari 2013

Triss i lyktor

Etch lykta från Tom Dixon. (Bild: tomdixon.net)


Från att det varit en tid av enbart silver/aluminium/stål verkar det åter igen vara dags att plocka fram koppar och mässing från vinden. Jo vi har jättemånga ärvda mässingpryttlar på vinden och jag har en rolig idé om vad jag ska göra med dom, men i väntan på det (eftersom tid är den största bristvaran hos oss för tillfället) skulle jag mer än gärna vilja lysa upp vintern med dessa sköningar från Tom Dixon. Visst blir man sugen på några nya inredningsdetaljer nu när man rensar bort julsakerna. Lite nytt och fräscht liksom. Inte nödvändigtvis "ljust och fräsch", hihi. Har ni sett den förresten, visst var den bra?! Men jo tack, triss i lyktor skulle jag mer än gärna vilka pynta mitt hem med.

20 kommentarer:

  1. Jag har kikat på de där jag med, mycket fina.

    SvaraRadera
  2. Den i guld är ursnygg! Spännande med ditt projekt.

    En bra Trettondagsafton! Kram

    SvaraRadera
  3. De var riktigt snygga, men eg är jag inte särskilt förtjust i koppar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snygga snygga. Koppar gillar jag, det är åt det bruna håller. De här tre kan gärna få flytta hem till mig också

    SvaraRadera
  5. Oh så fina dom är, dom där! Stor Vill Ha på dom! :)

    SvaraRadera
  6. Vilken skatt med massa ärvda mässingssaker! Jag ser fram emot att se vad du har för plan för dem. Kram

    SvaraRadera
  7. Galet fina är dom! Här snackar vi finblänk!
    Japp, sett Ljust & fräscht - skratta till tårarna rann :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gjorde man! Härligt att få skratta sådär mycket ibland :)

      Radera
  8. Tycker absolut du skall se den!!! Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var den bra! Jag såg den när dom var här i min hemstad, kanske var vi samtidigt ?! :)

      Radera
  9. Jag såg dessa lyktor i TV 4s morgonstudio, eller var det SVT. Ja, ja i TV var de i alla fall! :)

    SvaraRadera
  10. Jag håller med, såå fina! Även jag har en dell ärvda gamla kopparbyttor och grejer. Får fundera på vad jag skall göra med dem. kram Victoria

    SvaraRadera
  11. Det finns en överraskning hos mig till dig. :) Kram

    SvaraRadera
  12. Tack detsamma! Hoppas året fått en bra start!

    Kul sylåda hon fått. Kommer ihåg att det fanns kort i kartong som man sydde på. Samma princip men trä håller väl längre. Bra motorikövning och sånt kan de pyssla länge med.

    Ha en toppen söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Jättefina lyktor, men ack så dyra.
    Har också en del mässingsljusstakor, Två nyinköpta.
    Får se vad jag ska göra med dom.

    Roligt att kika in på din bloggen också, fast visst är det smidigt med instagram.

    Kram och ha en fin vecka
    // Lissen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju inget man köper sig hur som helst liksom. Vad spännande att få se vad du hittar på med dina mässinsljusstakar sen!
      Kram Linda

      Radera
  14. Jag önskar mig oxå lyktorna :) lovat mig själv att inhandla en i alla fall under våren som kommer!

    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir kul, det svåra är ju bara att välja vilken av dom man ska inhandla först. Jag har ännu inte kunnat bestämma mig :)

      Radera