onsdag 16 januari 2013

Tilltänkta arbetsplatsen



Tilltänkta arbetsplatsen.


Ibland känns det som man upprepar sig men det kan ju faktiskt ha tillkommit nya besökare på bloggen sedan jag nämde det sist. Det är ju inte alltid man läser allt och alla inlägg även om man följer en blogg, jag vet. Ibland har man bråttom och kikar in för att bara få lite bilduppdateringar. Hur som helst. Vi håller på med ett kedjearbete här hemma, barnen ska få nya rum. Valter har ju bott i vårt sovrum sedan han föddes och för en tid sedan blev han i akut behov av ett eget rum. Tanken är att han ska överta Lillys bebisrum som ska göras om med lite killigare detaljer. Lilly ska flytta till det rum som vi idag har som arbetsrum och kontor. Innan hon kan flytta in där måste vi tömma kontoret. Men nu har Valter fått flytta in där provisoriskt i en hörna med sin spjälsäng. Här skulle jag kunna fortsätta länge för det involverar även vår källare och vind men den historian får ni en annan dag. Tills den dag då kontoret kan bli en del av källaren kommer iMacen få flytta in i sovrummet. Även om jag är emot både tv och dator i sovrummet. Buddha får helt enkelt maka på sig och göra plats för en liten fotohörna, för det är mest foton jag sitter och grejar med vid denna datorn. Om kvällarna när jag bara surfar runt lite sitter jag hellre i soffan framför tv:n med MacBooken i knäet. Det kommer nog bli bra det här, det är ju väldans smidigt med en platt dator när den ska stå på byrå och liksom helst bara smälta in. Synas kommer den väl göra ändå men det blir nog bra det här.

10 kommentarer:

  1. Det blir alla gånger bra det här tror jag. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så fint det där trädet är. Eller vad det är för något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan undra vad det är :) Men jo, ett träd typ. Men om jag minns vad det heter, tyvärr inte. Men det kan jag återkomma om.

      Radera
    2. En sån här är det:

      http://www.blomsterlandet.se/Sortiment/Inne/Krukvaxter/Gronvaxter/Sicksackbuske/

      Radera
  3. Tror det blir bra tillslut!!! Vet du, jag har också varit emot tv i sovrummret, men jag ångrar inte en sekund att vi köpte en för ett tag sedan innan jul... Älskar att ligga där och kolla på film!! God natt! Hoppas du är piggare idag än igår!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är nog mysigt, men jag tänker att risken är att tvn kommer vara på varje kväll liksom. Att man slötittar i "onödan" om du förstår vad jag menar :) Men en film då och då tackar jag inte nej till. Tänker att det kankse kommer funka på iMacen sen också ;)
      Tack jo ikväll har V varit mycket lugnare och inget kräks ännu... tack och lov.
      Kram LInda

      Radera
  4. Vart kommer dom fina gardinerna ifrån?

    Hoppas du får en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erika, jag har sytt dom. Här kan du se vilka tyger osv jag har använt:

      http://alltochelleringet.blogspot.se/2011/11/sy-din-takhangda-gardin.html

      Ha en bra dag du med!

      Radera
  5. En platt dator står också på min önskelista men än så länge är det lapen i knät i soffan som gäller :) Spänannde med kedjeprojekt och det blir säkert kanon tillslut. Jag är också en av dem som ibland mest tittar bilder på en blogg men de senaste kvällarna har jag läst din och det är så kul att uppdatera sig :)
    Allt gott! Marie

    SvaraRadera