torsdag 3 januari 2013

En tvåårings sylåda

En pysslig julklapp.


Tack vare julen har leksakshyllan uppdateras på Lillys rum. Hos oss är det dessutom fler faktorer som gör att leksakshyllan fylls på; idag har vi tagit hem en flyttkartong med pussel, en flyttkartong med spel, en flyttkartong med böcker, och lite till. Verkligen jättefina böcker. Allt detta från vinden i min svärmors hus. Böcker som min svärfar har läst för min man när han var barn. De böcker som min svärfar skulle läst för min dotter. Saknaden är så gigantisk.

De gamla leksakerna ska ni få se skymtar av framöver tror jag bestämt. Det är nåt visst med gamla välbevarade leksaker.  Men det finns även nytillverkade leksaker som har nåt visst och här vill jag tipsa om en sådan. Ett sylåda för tvååringar. Träfigurer med stora hål där man ska sy fast stora knappar med skosnören.


Med lite hjälp, bland annat att knyta en knut vid starten, sysselsatte detta små fingrar riktigt länge.

 
Sylådan från Djeco (åldersrekommendation 2+)

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Klickade in hit via instagram :)
    Vilken underbar sylåda, vill ha till min Ella!
    Var har ni köpt den?

    Kram Mira

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Vad roligt att du gillade sylådan! Vi har köpt den i en lokal butik. Men den finns säkert på nätet också, Djeco heter märket. Lillys låda är från två år. Det finns en annan variant från tre år med mindre figurer, samma syteknik fast där ska man dessutom följa ett slags mönster och bilda en familj. Sött också.
      Kram Linda

      Radera
    2. Här hittade jag dom på nätet nu:
      http://www.urbanliving.se/show_product.php?p_id=2793

      Radera
    3. Tack snälla för tipset :)

      Radera
  2. Det här var ju ur fiffigt =) det ska jag nog införskaffa lagom till min lilla dams tvåårsdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade det! Visst är det bra när julklappstips blir födelsedagstips :)

      Radera
  3. Men vilken bra idé! En sån ska jag göra till lillasyster!

    SvaraRadera