torsdag 17 januari 2013

En hård kaka

 När sötsuget sätter in.


Jag försöker att bryta trenden att småäta sötsaker och godis på kvällarna. På vardagarna. Lördagar är ju självklart lördagar. Egentligen är jag bara trött och hjärnan är så dum att den tror att den blir piggare av lite sötsaker. I själva verket borde jag egentligen gå och lägga mig istället. Jag tror faktiskt att sömn skulle hjälpa mig i detta. Mer sömn kommer göra mig piggare och då kommer jag inte känna samma sug. Men att komma i säng i tid är inte det lättaste. Det är så skönt med några timmar att göra vad man vill när barnen somnat. Så ikväll är jag uppe en stund till och tar mig en hård kaka. Visst är dom söta.

Kakfatet går även hem hos min 2,5åring som gillar att låtsasäta, att bjuda och att plocka med kakorna. Kakornas olika former gör att det dessutom blir ett pussel, samt ett sätt att lära sig siffror. Lilly leker typ "memo" med siffrorna, att hitta samma nummer under kakan som på fatet.


"High tea shape matching" från Tidlo (John Crane).

8 kommentarer:

  1. Det kakfatet är helt underbart! Så länge du håller dig till sådana hårda kakor, så är det säkert ingen fara.

    Tack för dina fina ord på min blogg. Vad glad jag blir. Jag försöker ta bild utan att behöva redigera alltför mycket. Men visst blir det lite i Photoshop, men mest lite kontrast med hjälp av kurvor.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men DU vilket fint kakfat!!!!!
    Var har du köpt det? Märke?
    och jag håller med om att det är lätt att stanna uppe lite för länge på kvällarna efter att barnet somnat. Det är ju liksom enda egentiden man har... :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta att svaret dröjt! Dagarna bara rusar förbi :)
      Kakfatet heter "High tea shape matching" och är tillverkat av Tidlo (John Crane). Jag köpte mitt i en lokal butik. Verkar inte helt lätt att hitta det på nätet men googla det så hittar du säkert nåt ställe.

      Radera
  3. Det där kalfatet med kakor är verkligen superfint! Träleksaker är så mycket finare än de i plast.

    Skojigt att du kikade in hos mig så att jag hittade hit :-).

    Ha en fin fredag! /Jennifer

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk att det ska vara så svårt att låta bli sötsaker och komma i säng i hyfsad tid på kvällen. Känns som en ständig kamp det där.

    Vilket fint kakfat och jag förstår att er lillatjej älskar att leka med det. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Otroligt fint kakfat! Stort lycka till med ditt sötsugsstopp!

    SvaraRadera
  6. Så fina :) trä är alltid snyggare/finare än plast. Förstår att er dotter gillar den.
    Har också svårt med sötsuget just nu :(

    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis när du lämnade din kommentar satt jag med en tallrik glass :) Men jag har tränat idag och känner mig stolt över att överhuvudtaget ha rört på mig igen.

      Kram Linda

      Radera