torsdag 8 november 2012

Mysig dag och mysig fleece igen


Mysfleece och mysdag.


Det har varit några tunga inlägg det sista. Idag blir det något lätt och ytligt. En bomullslätt mysig fleecejacka. Kanske något med lite tyngd ändå, av välbehag. För idag har varit en sån där dag ni vet då det känns som allt går som det ska. Nästa allt. Inte så att jag förväntar mig sådana här dagar varje dag men när de inträffar mår man lite extra gott. En mysig dag helt enkelt. (Vill du läsa hela inlägget, klicka på länken "Läs mer".)



Barnen och jag har varit ensamma. Det var ett tag sedan och med tanke på alla sjukdomar och andra sorgligheter var jag lite orolig. När man varit uppe sjuttioelva gånger på natten och redan innan har en energinivå som blinkar rött är man ganska trött och mör på dagarna. Men nu har det vänt, detta dygn har flutit på förträffligt.

Efter att jag nattat Valter igår kväll och kom tillbaka till vardagsrummet hade storasyster bäddat ned sig under mysigaste filten. Hon verkligen gillar den. Den var tydligen så mysig att hon somnade där på soffan klockan 18:45 redan ombytt till pyjamas och tänderna borstade. Att borsta tänderna är inget gnälligt numer när vi bestämt att nappen endast ska användas när hon sover. Hon vet att hon får den efter kvällsvällingen, pyjamasen och tandborstningen. Detta sker numer gladeligen. Alltså en win-win-situation.

Hon sov hela natten utan att göra ett ljud ifrån sig. Valter skötte sig exemplariskt han också, mat klockan 01:30 och 05:30 och sen fortsatte vi sova. Sova. Sova. Sova. Tills jag vaknade med ett ryck klockan halv nio. Halv NIO, tiden då jag ska lämna på förskolan. Och vi vaknade. Vi kom till förskolan en timme senare och de tog emot oss utan problem. Välkomnade oss och tyckte att vi gjort helt rätt i som tog det lugnt hemma. Känns som vi går på "världens bästa förskola" och har de mest underbaraste pedagogerna där.

Dagen fortsatte i samma sköna känsla. Babysim med Valter och han gillade verkligen badstunden. Jag med. På hemväg hämtade vi upp Lilly från förskolan så fick hon sova lunch hemma idag. I efterhand var det ett bra val för hon sov länge. Mellan 12:45 - 15:00. Då fick Valter och jag en härlig stund tillsammans. När Lilly sedan vaknade var det dags för Valter att sova. Då fick Lilly och jag en härlig stund tillsammans. Riktig kvalitétstid med dom båda. Kvällen fortsatte i samma mysiga lugn. Fast nu med maken också. Jag sa till Lilly att pappa kommer hem när det blev mörkt. Tio i fem tittade hon ut och sa "Titta mamma, nuuuu mörkt. Pappa kommer hem." Ja, mycket riktigt. Tio minuter senare kom han hem. Dagen kan verkligen sammanfattas med ett ord. Mysig. Eller muuuusig som Lilly säger.

Det ytliga i det hela är den lurviga fleecen som är galet mysig. Den syntes inte så bra på mobil-bilden i det tidigare inlägget så här får ni se den igen. Mysig som sagt. Fleecen från Nova Star.

6 kommentarer:

  1. Åh, så härligt! Visst är det underbart när det vänder efter en jobbig period med sömn. Vet precis hur det är.

    Igår var jag redo att ge upp. Hade ett extremt jobbigt dygn med ingen sömn och en massa trots. Maken är dessutom bortrest... Det är nästan alltid då allt strular...

    Vilka bra kvällsrutiner ni har med tandborstning och napp. Hm... Undrar om jag orkar genomföra de rutinerna här. För det lär bli en fight. Napparna är det bästa Alex har. Gärna 2-3 på samma gång. ;)

    Himla kul att vi har barn i så nära ålder. Alex är född 8 juli 2010. :)
    Ha en fin dag!

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  2. Det är välbehövligt för er efter en tung period. Önskar er en skön helg

    SvaraRadera
  3. Skönt med en mysdag i allt det sorgliga och jobbiga. Hoppas att det blir sådana framöver.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bradagar behövs verkligen ibland. Härligt att ni fick en i dag! Kram

    SvaraRadera
  5. ÅH så fina kläder, du har så mycket fint till dina barn!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. MAn behöver mysdagar för att orka med knasdagar! Kram!

    SvaraRadera