lördag 22 september 2012

En son ska döpas


Doppresenter till en kille. Kanske en läcker Streamliner att leka med. Eller ett randigt pålakanset från Gunila Axén eller en blå flugsvamp för mörka nätter. En Mini-Kånken att bära på ryggen eller en klocka att sätta i pojkrummet. Eller en polisbil för ben med spring.


Vår son ska snart döpas och nu funderar jag över vad han ska önska sig i doppresent. Det kändes lättare till Lilly på nåt sätt. Vet inte varför. Vad har era söner önskat sig i doppresent?

14 kommentarer:

  1. Fina saker du har där ! Har ju en flicka så ingen aning om doppresenter till pojkar. Kånken och klockan gillar jag. En "boken-om-mig" kanske? Fonder. Manschettknappar?

    SvaraRadera
  2. Oj! Vi hade ingen önskelista till Alfred, folk fick köpa vad de ville! Förutom från mina föräldrar, de fick han en tripp trapp-stol från och det är ju kanon, om än en något dyr present!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer inte ha någon "officiell" önskelista men några har uttryckligen bett om förslag och då vill man ju gärna återkomma med ideér. Vissa gillar ju istället att köpa överraskningar. Vi uppskattar såklart både och :)
      Även om ni inte hade någon önskelista; är det fler saker än Tripp trapp som Alfred fick som du tyckte var "bra" doppresenter? Är nyfiken på vad pojkar "burkar" få.

      KRam Linda

      Radera
    2. Vi hade det ju lite speciellt, eftersom dopet var i Sverige o vi inte kunde ta med några tunga saker hem till München, så vi fick bara saker som gick ned i resväskan. Ja, förutom tripp trapp som vi beställde från Tyskland! :) Jag gillar annars böcker, man kan aldrig få för många böcker. Manschettknappar, lampa, tavla... finns mycket fint att önska sig! :)

      Radera
    3. Tack! Manschettknappar är ingen dum idé, tack :)

      Radera
  3. Hmm, minns att det sonen fick som gladde oss mycket (ja, han var ju för liten..) var en bok med alla klassiska sagor som vi läser fortfarande och galgar med hans namn på.. I ett annat sammanhang fick han sen en fin nattlampa och den använder han fortfarande. Lite tips:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Tack! Vad fint med namnade galgar. Såna där böcker är ju jättekul att få, de hänger med så många år i livet. Tack igen för fina tips!

      Radera
  4. Mitt tips:
    http://www.jollyroom.se/produkter/leksaker/gabilar-trampfordon/gabil/nordic-bike-gabil-klassisk-racingbil-silver.html

    En rolig leksak i några år och därefter en fin inredningspryl:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack Evelina! Jag gillar den massor och den har farmor redan "tingat" att få köpa. Den är så fin så jag får nog lägga till den i kollaget ovan :)

      Radera
  5. Tänkte precis som Evii ovan tipsa om en gåbil från nordic bike. Liam använder sin polisbil flitigt än idag. Och sen är dem otroligt fina att titta på :)

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Tänkte höra med dig om du tror en phil & teds explorer kan vara något till mina barn eller om dem kanske är för stora. Jag har en Mountain buggy med åkbräda till Liam men många gånger när vi går hem från dagis vill Liam gärna sittåka men det går ju inte. Hade en duo innan men den tog stor plats i bilen så vi sålde den. Men nu till vintern hade det varit mysigt med en vagn man kan ''bädda'' ner båda i. Kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad svårt att råda i sådana här frågor. Jag använder fortfarande liggdelen till Valter och kan därför inte uttala mig om hur den är med två sittandes barn, dvs då en sitter i huvudsitsen och en nere vid varukorgen. En kompis till mig har denna till hennes två barn. Den store är 3 år 3 mån och den lilla är 10 mån. Hon är nöjd vet ja. Tror det beror lite på hur långa dina barn är osv, testa så att de sitter bekvämt i den nedre syskonsitsen innan du köper.

      Vi var några som uttryckte våra åsikter om denna vagn på Instagram häromdagen. Minns inte om du har hund... men vagnen är hur som helst ganska svår att styra med en hand. Nu ska man väl iof köra med två händer men bara så du vet :) Hade jag köpt vagn idag hade jag nog testat en Bugaboo Donkey innan jag bestämmer mig. Vad jag förstått så kan man göra den till en "smal" vagn när man inte använder den som syskonvagn. Nackdelen är ju att den är dyr. Kanske finns det begagnade att få tag på.

      Vet inte om du fick några råd. På det stora hela är jag faktiskt väldigt nöjd med vår P&T:s explorer. Den känns både smidigt och rejäl på en och samma gång.

      Vore kul att få veta vad du väljer sen!
      Kram Linda

      Radera