torsdag 20 september 2012

Lyx eller budget - sittbänk

 Select21 eller Åhléns? Vilken som är vilken hittar du längst ned i inlägget.


Det var många som gillade Daisy-fåtöljen häromdagen. Fåtöljen har ett syskon. En sittbänk. Dessa möbler går under varumärket Select21 vilket är ett koncept hos Rum21 där de samlar möbler som valts ut av Rum21 i samarbete med en rad olika leverantörer. Sortimentet köps direkt från fabriker och få mellanhänder göra att priserna hålls ned. Rum21 menar att det är är ett sortiment av genomtänkta, stilrena och välbyggda möbler till ett attraktivt pris. Så kanske det är.

Även Åhléns gör en fin sittbänk. En tvilling till Daisy. Om inte enäggstvillingar så i alla fall tvåäggs.

Sittbänken från Rum21 kostar 1250 kr och den från Åhléns 899 kr. Ingen jättestor prisskillnad i detta fall så det är väl kanske inte rätt att kalla den ena lyx och den andra budget, men det är ju bara ett uttryck. Vilken hade du valt?

Ps. Den översta är från Select21 och den nedre bänken från Åhléns.

8 kommentarer:

  1. Jag hade nog valt den översta, gillar tyget bättre på den.Annars kan man inte se någon skillnad.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Nej inte så stor prisskillnad men tillräckligt i utseendet för att jag skulle valt den från Åhléns. Gillade tygerna bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar den översta bäst! Det var inte alls sån stor prisskillnad!

    Hoppas att ni får en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, hjälp vad lika de var! Jag gillar att det inte var olika tyg på själva sittdelen på den översta, så jag skulle alltså ha valt den översta! :-)

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den där sittbänken från Åhléns är så fiiin! Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Om du bara visste hur många ggr jag har varit och kikat och kikat, klämt och kännt på bänken på Åhlens...den är så himla vacker!!! Funderat och funderat, vad jag kan slänga ut härhemma för att få in denna vackra bänk......jag funderar än......Ha en fin helg!! Kram

    SvaraRadera
  7. Jag tycker de är lika fina båda två! Underbara färger och former!

    SvaraRadera
  8. Åhlensfärgerna passade mig!Å så fin!/Susanne

    SvaraRadera