torsdag 20 september 2012

Müsli blir crunchy


Home made crunchy.


Här går det åt en sats müsli i veckan. Ibland är det havregrynsgröt som gäller men just nu är det müsli till frukost. Idag när jag gjorde veckans ranson gjorde jag om müslin till crunchy. Precis i samma veva som maken önskade detta fick jag ett tips av acrolina på Instagram att tillsätta 1-2 äggvitor till müslin och vips så har man en crunchy. Det blev så himla bra. Mmmm så gott. Jag kan inte låta bli att gå och ta en näve och äta som godis. Mums vill jag lova.

Grundreceptet hittar du här. Till detta tillsatte jag alltså 2 äggvitor. Rör om 2-3 gånger under gräddningen.

2 kommentarer:

  1. Detta är så gott! Gör också egen här hemma. Fast jag har kommit på det.
    Det är för att den är så god som det går åt så mycket hela tiden!:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Aha, skall det vara äggvitor i?! Coolt, det har jag aldrig hört talas om, måste testa.
    Vilka fina burkar du har, lakritsburken är så underbar.

    Ha det bra!
    Jenny

    SvaraRadera