måndag 24 september 2012

Funnit finbrallorna

 Finbrallor till killen som ska döpas. (Bilder: www.zara.se)

Som jag letat "finbrallor". Länge utan resultat. Ett par byxor, lite lagom fina, för lillebror att ha på sig efter dopet. Inga kostymbyxor liksom men heller inga jeans. Jag har surfat och surfat utan resultat. Lilly hade en klänning från danska Wheat vilka också brukar ha lite finkläder till småpojkar men jag har inte lyckats hitta något från dom heller. Började känna lite stress i helgen. I rättan stund kom jag på att jag tidigare sett hos någon av er läsare att ni visat fina killkläder från Zara. Mycket riktigt. Här hos Zara fanns dom. Finbrallorna jag letat efter. Sådär alldeles lagom fina. Inte för fina men ändå tillräckligt. Detta blir nog bra. Det svåra var bara att det fanns flera att välja på. Trevliga bekymmer. Det största svårigheten är nu att välja storlek och här skulle jag vilja ha Er hjälp.

Minns att jag köpte något tröja till Lilly som var jätteliten i storleken, tror att jag gick upp en eller två storlekar. Vad har ni för erfarenheter av byxor på killsidan, är de också små i storlek så man ska köpa större än vad man exv. köper från andra? Jag tar tacksamt emot tips för tiden är knapp så jag kommer nog inte hinna skicka tillbaka och byta.

13 kommentarer:

  1. Superduperfina byxor!
    Är tyvärr lite okunnig gällande Zara´s små pojkbyxor vad det gäller storlekar. Jag köpte däremot precis en jacka till sonen därifrån och den stämde bra i storleken.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nu blev jag nyfiken, måste kika in hos dig och se på jackan. Visst har de finfina saker? Har de bra kvalitét också? Jag har ingen direkt erfarenhet av Zara. Tack, bra att veta att jackan var normal i storleken, då är ju säkert byxorna det också.

      KRam Linda

      Radera
    2. Här är bilden från Zarajackan. Eller ja en länk. Har inte tagit någon bild själv. http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/se/sv/zara-W2012/269266/826261/JACKA%20MED%20VAXAD%20YTA%20OCH%20HUVA

      Kram

      Radera
  2. Åh så himla fina!
    Om jag inte minns helt fel har jag för mig att det är tröjor som brukar vara små i storleken. Byxorna brukar nog vara normala tror jag.
    Kram lina

    SvaraRadera
  3. Så fina byxor. Noel hade liknande när han var en plutt och jag tyckte han var så fin. Finbyxor på små pojkar är bedårande. Nu lämnar jag över de fina byxorna till min syster lille pojk.

    Ha en underbar vecka! kram, dorro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul när brallorna kan vandra vidare till en ny liten kille. Visst är det sött. Kram Linda

      Radera
  4. SÅ fina, ett par sånna skulle jag ju ha till Eliah:)

    Hoppas att du har en fin dag, är så nyfiken på vad du fick med dig hem från Missoni kollektionen:)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart han ska ha :)
      Hihi, det kanske kan bli et Missoni inlägg, eller några stycken ;)

      Kram Linda

      Radera
  5. Japp. de är överlag små i storlekarna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Jag tog det säkra och beställde två storlekar :) Tack Sahra för ditt råd!

      Kram Linda

      Radera
  6. Alltså, måste titta in på datorn och säga hej. Jag läser mest på tfn:en under amning nu för tiden och får inte alltid till inlägg. Din blogg är så härligt och fylld med inspiration!

    Har precis gjort ett zara-kollage och där finns brallan med. Så himla mycket fint där till liten kille. och tjej. Och mamma... Ojojoj, vägar nästan inte gå dit!

    Skrev till dg på IG men det inlägget försvann. Hoppas att du inte känner dig stressar pga av viktnergången. Harry vägde 6,5 på 5-månkontrollen och hela 68 lång och ligger en under på viktkruvan. Min BVC-donna är en cool tjej och hon säger att när de är så små så är ett nybajsat barn lättare och kan påverka kurvan, bara man inte ser en negativ trend från gång till gång.

    Mailar dig min adress. Jag vet någon som kommer att bli superglad! :) Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, för allt. Det värmer och lugnar :) tack.
      Måste kika på kollaget, är nyfiken. Nu har jag beställt brallorna, väntar med spänning.

      Skicka mig din adress så jag kan skicka det där till er :) Du hittar adressen under menyalternativet Kontakt ovan. Kul att kunna göra din make glad ;)

      Kram Linda

      Radera