fredag 7 juni 2013

Vinn din favoritbok


Lejonen och badkaret; en personlig sagobok. 



Har du barn, barnbarn, grannbarn, sommarbarn eller helt enkelt känner något barn? Var då med i utlottningen av en riktigt favoritbok. En bok som handlar om barnet självt och om personer i dess närhet. Det är Du som väljer vilka personer som boken ska handla om. Var med och tävla och vinn en personlig sagobok till det barn du vill ge denna bok.

Vår bok "Lejonen och badkaret" handlar om min dotter Lilly och hennes bror Valter. Jag och maken har tydligen köpt ett badkar med små guldtassar till fötter. Mamman i boken ropar och frågar om det finns några små lejon som vill bada. Gissa svaret. Badkaret är magiskt och förvandlar de små ungarna till lejonungarna som åker till Afrika på äventyr.

Jag gillar flera saker med boken; del dess språk som är enkelt, modernt, korrekt och lättläst. Inte högtravande som gamla sagoböcker kan vara. Boken har roliga och fina bilder och förutom att det är en spännande berättelse har den dessutom ett budskap i sig - att inte döma någon efter utseende utan att det faktiskt kan vara bättre att lita på en ful vårtgris än en vacker panter.

Favoritboken är de enda i landet som för hand binder in de personliga sagoböckerna i hårdband, ett klassiskt hantverk.

Alla kan vara med, vill du tävla? Lämna en kommentar här på bloggen där du skriver följande:
- dina kontaktuppgifter (exemplevis mailadress eller länk till din blogg) så jag kan nå dig om Du blir vinnare.
- vilken av de personliga sagoböckerna du önskar vinna; alternativen hittar du här hos Favoritboken.se
- gillar Favoritboken (tryck här) eller Allt och/eller Inget (tryck här) på facebook. Har du inte Facebook kan du istället maila tre vänner och tipsa om tävlingen.



Vill du får du gärna hjälpa oss att sprida tävlingen på din blogg och/eller Instagram. Det skulle vi bli jätteglada för! Använd i så fall nedan bild. Tack på förhand!







7 kommentarer:

  1. Om jag vann skulle jag vilja ha Lejonet och badkaret, just för att Colin är född i Lejonets tecken )

    SvaraRadera
  2. Äventyr i Mössens land skulle min son bli överlycklig för!! :)

    Hoppas på tur!

    CarolineHjalmarssonLarsson@hotmail.com
    detbastaavcarro.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig tävling. Jag vill vinna http://favoritboken.se/personliga-sagobocker/aventyr-i-mossens-land/

    mammatea.se
    mail@mammatea.se

    SvaraRadera
  4. Jag skulle välja "Lejonet och badkaret" om jag var den lottade. Vår son Gustav har precis blivit storebror och en personlig bok med hans egna lilla familj skulle vara en fin present att ge honom, i denna förändringens tid!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas på att vinna "äventyr i mössens land" åt min lille kille.
    Har inte Facebook men har tipsat tre vänner om tävlingen, din blogg och favoritboken.

    Kikkin@live.se

    SvaraRadera
  6. Tävlingen är avslutad, tack för er medverkan!
    Vinnare är Liw med bloggen Fina lyan. Grattis! Du kommer få instruktioner av Abgelica på Favoritboken hur du gör för att få din bok med de namn osv som du önskar.
    Trevlig läsning av en jättefin bok!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Åhh vad kul!!!! Tack så mycket!! =)

    SvaraRadera