torsdag 19 januari 2012

Vissa hämtar inspiration på Formex andra i Taberg

Vissa åker på Formex för att hämta inspiration. Jag är bara smått avis. Jag åkte till Taberg. Närmare bestämt Tyghuset i Taberg. Det är inte heller så tokigt, det går garanterat inte att åka därifrån utan att ha fått en dos av inspiration. Och det är svårt att åka därifrån utan en kasse med något i. I min kasse låg bland annat lite tyg. Har ju varit mycket tygsnack här ett tag. Men gult blev det ej.

Om ni är på de småländska vägarna är det verkligen värt en omväg för att besöka deras underbara butik om flera hundra kvadratmeter (det är alltså fyra-fem-sex-hundra vi snackar om, kanske mer). Butiken ligger i en gammal fabrikslokal som heter duga. Högt till tak och vackra fönster. Har ni inte vägarna förbi kan ni besöka deras webshop som erbjuder fri frakt inom Sverige. Eller varför inte deras blogg.

Här är några bilder som gav mig lite köpsug. Fler bilder från Tyghuset hittar ni här.


Så rätt med horn och stora glasflaskor. Välkommen hem till mig kära flaskor.



 Stora och läckra patchworkmattor (reloaded) i rött och grönt. Dock lite missvisande färgåtergivning. 


Här syns den mörkröda härliga tonen bättre. Välkommen till min gillestuga fina matta.



Kuddar igen. Jag kan inte sluta titta på dessa läckra fotokuddar. Denna gång är det droppen från By Nord jag fastnade för. Visst inger den ett lugn.


 Men man kanske inte är lugn så länge när små smutsiga barnfingrar pillar på en åttahundrakronorskudden. Bestämde ju mig häromveckan att sådan kuddar får vänta. Fast då var det ju tolvhundrakronorskudde vi pratade.

12 kommentarer:

  1. Att du blev inspirerad förstår jag, super fin inredning. Älskar glasflaskorna!

    sv: tack fina du! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, inspiration om något! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken butik. Ska absolut kolla hemsidan. Kudden var fantastisk

    SvaraRadera
  4. Wow vilken butik! Skriver upp den på att-besöka-listan. Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom precis på att jag glömt svara på ditt senaste mail. Ledsen. Jo jag tänkte på det i efterhand att jag glömt ge dig detta tips också. Men eftersom tiden ändå inte räckte till så gjorde det kanske inget att du fick det såhär i efterhand :) Då har du lite att sysselsätta dig med nästa gång också. Den är verkligen värd ett besök!! Och det kommer inte vara långt för dig att åka när du ändå är i krokarna. Kram Linda

      Radera
  5. Vem behöver Formex när det finns så mycket fint lite närmare.
    Mycket inspirerande.
    Jag gillar verkligen Patchworkmattor.

    Ha en fin helg!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  6. Jag kom mig inte heller iväg på Formex denna gång och bor nära Tyghuset så det får nog bli ett besök snart. Behöver lite mer gardintyg. Tack för inspirationen :)

    kram
    Johanna

    SvaraRadera
  7. Jag måste verkligen se till att ta mig dit nästa gång vi åker till Jönköping. Blir väldigt sugen när jag ser alla inspirerande bilder och läser din beskrivning över hur fantastiskt detta ställe är. Hoppas du får en fin helg! Kram Sofie

    SvaraRadera
  8. Precis hemkommen från Formex...haha;)....
    Sååå otroligt mycket fint, där skulle du trivas!:)

    PoK

    SvaraRadera
  9. Oj, oj, oj så mycket fint. Förälskade mig genast i den mörkblåa flaskan på första bilden!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder från Taberg, det var länge sedan jag var där nu så det är hög tid att planera in en liten tripp igen. Men som du säger, man åker inte därifrån tomhänt. Fin blogg du har! /kram Victoria

    SvaraRadera
  11. Vad glada vi blir att du gillar vår butik :) och ännu gladare att du delar med dig av det här!
    / Tack från tjejerna på Tyghuset

    SvaraRadera