onsdag 11 januari 2012

Att packa upp en leverans




Fint förpackad leverans av städprodukter.


Står vid köksbänken och packar upp leveransen från Magasin Krantz. Tittar ned i kartongen och utbrister något slags "åååååå"

"Kom får du se!" ropar jag till maken som sitter i soffan i vardagsrummet. "Varje flaska är så fint inpacketerad, först i silkespapper och sedan i bubbelplast". Svaret från maken blir "Det låter dyrt." Han vet i det ögonblicket ännu inte vad jag beställt. Han missade nog det blogginlägget.

Jag: "Jag har köpt städprodukter."
Mannen: "Du skämtar!?"
Jag: "Nej, jag lovar."
Mannen: "Nej jag hör att du skämtar???" säger han med oro i rösten.

Förklaras bör kanske att makens pappa varit inom städbranschen i många år och är en stor förespråkare för städning utan kemikalier. Detta har maken anammat. I början när vi träffats tycket jag det var lite läskigt att använda de där "mirakeltrasorna" om och om igen. Jag var ju van att slänga min Wettex när den luktade surt. Men där har jag omvärderat för oj vad här används "mirakeldukar" (skriver så för att ni ska förstå vilken typ av produkt jag syftar på). De trasorna vi använder finns inte på marknaden utan säljs bara till sjukhus, restauranger och andra företag.

Mannen: "Vi städar ju bara med vatten. Möjligtvis med Skona."
Mannen igen: "Vad är det du har köpt??"
Jag: "Diskmedel till exempel, som doftar apelsin och rosmarin."
Mannen: "Och vad kostade det?" Oro i rösten igen.
Jag: "Kanske 65 kr eller nåt".
Mannen: "Fy fasen. Vad har du köpt mer?"

Och så prasslade jag vidare med pappret och gick igenom produkterna.
Nu längtar jag bara efter ork och städtid. Kan man köpa det med?

13 kommentarer:

  1. Kan man köpa städlust så vill vi gärna ha tips på vart någonstans!! ;) Kram emelie och elin

    SvaraRadera
  2. Säger som fiffiga systrarna här ovan. Kan man köpa städlust måste du berätta var. Städa är det tråkigaste jag vet. Plocka och puffa kuddar och sånt är kul. Men dammsuga, damma, skura. Fy fasen. Vi hade Rut här förra året när jag pluggade. Det var underbart.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint du fått på bloggen! Kul att kika in :)

    Pläden kommer från Ilva. Dock något mer turkos än vad bilden visar...

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  4. Hoppas det luktar gott när du diskar...eller J. Du har fått ett litet ♥ om du kollar i min blogg. Kramar, Monika

    SvaraRadera
  5. Hihi du är för rolig du Linda!
    Men som alltid så läser jag dina inlägg med ett leende på läpparna :)
    Dags att ses snart igen va?
    Hälsa din mor att jag aldrig haft ett par mysigare sockar. Använder dem nästan varje kväll.
    Hoppas ni mår bra. Kram

    SvaraRadera
  6. Är det Maion Belle? Älskart!!!!

    SvaraRadera
  7. @Att vara någons fru, Emma
    Såklart det är!! Och det är DU som inspirerat mig. Igen :)
    http://alltochelleringet.blogspot.com/2012/01/att-langta-efter-stadaprodukterna.html

    SvaraRadera
  8. Åremössor sträcker jag mig till gällande stickningen :) annars är det virkningen som passar mina "stickiga" fingrar. Hihi. Helt fel namn numera.
    Vill ni ha besök någon eftermiddag så kan vi ta bussen upp och hälsa på eller om ni vill komma hit. Kram

    SvaraRadera
  9. Jag är jättesugen på Maison Belle-produkter jag med! Och jag har också shoppat städgrejer på nätet, jag köpte någon kalkspray att ha på kaklet i duschen i våras, som skulle vara svingrym och tydligen används i hotellbranschen. Jag har inte provat den är, för motivationen har liksom inte infunnit sig, men kakelplattorna börjar bli ....ähurm... på gränsen till sträva istället för glatta, så det är nog dags. Skyller dock lite på att det är väldligt mycket kalk i vattnet här på Öland... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det kalksprayen från Maison Belle du köpte? Den har jag också nu men inte testat än. Den behöver verkligen användas här också kan jag lova ;) Vi får se vem som hinner först :)

      Radera
  10. Ha ha ha!! Mycket kan man köpa på internet, men städlust har jag inte sett till. Hojta om du hittar ;o)

    Trevlig helg!!

    //Linda

    SvaraRadera
  11. Åh, jag blev så inspirerad av ditt inlägg och Maison Belle-produkterna på Magasin Krantz så nu har jag också gjort en liten beställning!! Tänk att man kan vänta så på en leverans! =) Tack för tipset!

    /Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du blev inspirerad! Skriv gärna och säg vad du gillar dom sen när du provat. Jag har testat några av mina idag. Har lovat att recensera som här sen när jag provat alla :)
      Kram Linda

      Radera