tisdag 3 januari 2012

Att längta efter städprodukterna

 Allrengöring, diskmedel och köksrent. (Bilder: Maison Belle)



Kalkrent, handkräm och wc-rent. (Bilder: Maison Belle)



 Handkräm och handtvål. (Bilder: Maison Belle)



Städa ut julen är det väl många som längtar efter. Har du börjat? För att göra det hela lite roligare har jag beställt fina städprodukter från Maison Belle. Att dessa ska vara helt underbara har jag läst hos Emma med bloggen Att vara någons fru. Jag har sedan länge varit nyfiken men det har inte blivit av att jag beställt förrän nu. Produkterna beställde jag från Magasin Krantz som har bra priser på produkterna. Först gjorde jag en beställning på ett annat ställe men när jag sedan upptäckte att prisskillnaden på alla produkter var mellan 15-30 kr och att det dessutom var fri frakt över 500 kr hos Magasin Krantz annullerade jag den första ordern. Varför betala mer än man behöver.

Dagen började egentligen med siktet inställt på att beställa handtvål från Lilla Bruket. Jag gillar verkligen deras förpackningar och var även nyfiken på innehållet. Dock är jag lite fånig så jag gillar att ha både handkräm och handtvål i samma sort stående på handfatet och vad tyvärr hittade jag ingen matchande handkräm i pumpflaska. Mindes då plötsligt Emmas tips om Maison Belle och där hittade jag allt jag sökte. Både tvål och handkräm och dessutom kunde jag ju passa på att beställa även städprodukterna.

Så nu ska vi se om tvålen från Maison Belle blir min nya favorit och slår den här. Och ifall jag blir lika såld på städprodukterna som Emma. Det tror jag nog. Emma verkar ha smak för det goda. Har ni testat produkterna? Har jag något att se fram emot tro?

11 kommentarer:

  1. Jag vill gärna få ditt utlåtande. Har pillat på produkterna massa gånger, men aldrig kommit till skott. Och nej, du är inte larvig som vill ha samma serie. Jag är likadan. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har inte testa dem, men nog kliar det allt lite i fingrarna. Återkom gärna vad du tyckte om dem.

    Svar:
    Åh vad roligt då kommer vi få barn samma månad. Jag är beräknad till den 12 maj!

    SvaraRadera
  3. @Sandra
    Jag ska ha i april, den 19:onde. Men med lite otur kan det ju dröja till maj månad också :)

    SvaraRadera
  4. Imorgon ämnar jag att städa ut julen :-)

    Hoppas allt är bra med dig

    SvaraRadera
  5. Det är fantastiska produkter! Du har något att se fram emot!

    SvaraRadera
  6. Verkligen lyx att unna sig fina produkter att städa med. blir allt lite sugen.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vi har en Phil & Ted Vibe.
    den har funkat superbra! Dom gillar att sitta i den med!

    Tyvärr så passar ingen annan syskonsits på Viben. Men än så länge så funkar det bra. Mina tvillingar är ganska små fortfarande!

    SvaraRadera
  8. Tror inte du kommer bli besviken! Efter en storstädning med de grejerna doftar det ljuvligt vill jag lova :)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hihi, jag gillar också att ha samma typ av flaska till handkräm och tvål :D Dessa ser superfina ut och om jag inte hade fått savon de marseille-kit hade jag nog också testat dina.

    Tur att maken kom hem igår du...hörde idag att det blåst ner massa grenar och annat på vägen. Sånt är så farligt när det dessutom är mörkt. Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag vill också ha de städprodukterna men det blir aldrig av att jag beställer. Använder pengarna till andra nödvändigheter istället.

    SvaraRadera
  11. Gillar du snygga städprodukter så kolla in dessa och andra märken på www.renlyx.se, webbshop som säljer enbart just lyxiga städprodukter (med ett grönt hjärta)! /Städnörden ;-)

    SvaraRadera