lördag 26 februari 2011

Kalasdag

Mor och dotter redo för kalas.
Idag har tjejerna i vår familj varit på kalas och pappan fick stanna hemma och kurera sig från sin förkylning istället. Min bror och hans fru och ena dotter fyller alla år i februari så idag var stora kalasdagen och vi har därför mumsat god mat och tokgott fika. Idag gjorde jag mig faktiskt till och försökte matcha vår outfit lite grann. Det är inget som ingår i våra vardagssysslor, att matcha kläder alltså. Men visst är det fint när man ser mammor som är sådär lagom matchade med sin barn. Inte för mycket utan bara sådär lite lagom att man anar att det finns en tanke bakom. Jag undrar om de har ork att tänka på det varje morgon?? Idag fick jag användning för min gröna mysfina klänning från Desigual. Lilly fick ha en grön-svart-rutig kjol från Esprit, svarta tajts och svart A-linje-kofta från Polarn & Pyret samt en vit body från How to Kiss a Frog. Men det finaste av allt tyckte Lilly var mitt halsband, det var nog snart åtta månader sedan jag hade halsband på mig..
Mor och dotter i matchande kläder. Lilly gillar mitt halsband.
Många säger att Lilly är lik sin pappa upp i dagen. Men pappan säger att hon i alla fall har mitt minspel...
...Undra om han menar den här envisa minen. Jo, båda tjejern är nog ganska envisa :)
Nötkakor (mandelkakor) med smörkräm som verkligen smälter som smör i mun.
Sockersöt silviakaka.
Färgglada chokladbollar.

11 kommentarer:

  1. Härliga bilder du visar! Gillar din klänning massor, du är jättefin i den!

    Jag har också sett mammor som matchar sina barn och det är lite gulligt. Vissa par liknar ju också varandra med klädstil och jag tycker bara att det är fint att det syns att man liksom hör ihop. Sen kan jag tänka mig att det skulle vara jobbigt att tänka på det varje morgon som du säger :D

    Vad glad jag blev för din glasögon-kommentar. Jag har haft dem i snart tre år och börjar lite längta efter ett par nya. Men optikern sa för några veckor sedan att synen inte ändrats och då vill jag inte byta (det kostar ju massor och då köper jag hellre trädgårdsmöbler).

    Ha en fin dag!
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Vad söta ni är. Fint att matcha lite :-)
    Vad goda de nötkakorna såg ut. Har du receptet på dem?

    Hoppas maken kryat på sig. Vi hade en jättejobbig kväll igår. Henry somnade för natten och efter en timme började han gallskrika och simon gick in till honom. Då låg han och badade i sina egna spyor. Stackaren. Skrek i 20-30 minuter och var hysterisk. Inte något man är van vid :( sen fick han vatten för att få i sig något men det flög upp också. Man blir orolig. Men idag har han fått behålla maten. Inte gett så mycket åt gången.

    Hade du den där länken till de runda som någon hade sytt?

    Stor kram på er

    SvaraRadera
  3. Vad fina ni var till kalaset:)
    Din klänning ser så skön ut och väldigt snygg färg!
    Många goda kakor verkar det vara också;)

    Du jag har läst i kapp en del inlägg...
    Grattis till din Award visst blir man glad!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. SV: @Mina Finaste
    Så bra att synen inte ändrats. Jag tycker inte du ska byta ut dina glasögon, jag hade också hellre köpt trädgårdsmöbler :)
    Tack tack :)
    Kram Linda

    SV: @Ninni
    Nä fy, undra om han fick det från golvet på fiket... Stackars Henry, uschamej.
    Fick tänka en stund innan jag kom på vad det runda sydda var, amningsminne du vet ;)
    Skriver den hos dig.
    Krya på Henry!
    Kram kram!!!

    SV: @HElena
    Tack, tack :) Det är så roligt när du lämnar kommentarer, du är så duktig på det.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Nu var det längesedan jag lämnade en kommentar. Jag har inte slutat läsa, bara det att det jämt går så fort och sen hinner man aldrig lämna spår efter sig=) Men idag var jag tvungen. Matilde har precis, precis samma outfit (fast i större stl och en annan svarta koft också den från pop) Det är ganska kul att se någon som sätter ihop samma plagg som inte alls kommer från samma butiker.....tycker jag iaf=) Ps. Bloggen är fotfarande super, verkligen allt och eller inget...=)

    SvaraRadera
  6. Så fina ni är.

    Ha en bra måndag.

    SvaraRadera
  7. SV: @Alla
    Vad fina Ni är som ger mig så rara kommentarer :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Vad fina ni är tillsammans du och Lilly. Roligt att se hennes blå ögon och dina mörka bruna :-)

    Hihi.. den där minen brukar Nelia också ha. Ibland ser hon ut som en tandlös gammal tant ;-)

    Kram Sara

    SvaraRadera