söndag 27 februari 2011

Stickad vårkofta


Kofta till Lilly. (Bild: http://shop.astridknitting.se/sv/)

Jag sitter med stickorna i handen, jo ni läste rätt - JAG sitter med stickorna i handen, och tänker samtidigt på en kofta som min mor ska sticka till Lilly. Jag var och hämtade garnet igår och det kommer blir så fint. OM jag längtar tills hon kan ha denna som en söt liten vårjacka istället för overall som nu. Fick rapport per telefon idag att baskern redan är färdig.
Garnet och koftan kommer från Astrids Garnshop. Astrid är en ung tjej som har garnaffären, hon gör egna mönster och verkar ha ideér till tusen. Det är verkligen inga tråkiga plagg hon designar, de är som konstverk. Både söta och tuffa på samma gång.

7 kommentarer:

  1. Vilken bedårande söt kofta! Jag önskar att jag kunde sticka men där har jag verkligen tummen mitt i handen.

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med - den är helt bedårande! Perfekt vårkofta! Finns den i vuxenstorlek?! ;)

    Ha en härlig måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. SV: Susanne, Snusans inredningsblogg
    Astrid säljer färdigstickat också, kanske kan vara nåt :) Hon har många plagg uppstickade i sin butik i Jönköping.
    Kram Linda

    SV: @Sofia Hildas Hem
    Jag kan inte se på hennes hemsida att den finns i vuxenstorlek men om du kontaktar henne så har hon säkert någon liknande. Om du har vägarna förbi hennes butik så har hon jättemycket uppstickat där att titta på, det finns säkert någon liknande.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Den koftan är ursöt. Den stickade jag också för ett tag sen men jag tyckte det var lite konstigt mönster så jag hoppade över armarna. Kanske att det var jag som inte riktigt kunde utläsa ett mönster då kanske.
    http://ninnii.blogspot.com/2009/11/bebiskofta-blev-bebisvast.html
    Där har du iaf mitt resultat :) En blomma kanske du också vill ha på din till Lilly?
    Ses imorgon. Kram

    SvaraRadera
  5. SV: @Ninni
    Men vad fin den blev! Lika fin utan ärmar ju :) Mamma håller samtidigt på med en klänning till Lilly, också från Astrids Garnshop, och hon säger att mönstren är väldigt lika. Nu har du skapat en tredje variant :)
    Du sa ju att du inte brukade sticka... men nu har jag sett två av dina verk. Finfinaa dessutom!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Hihi jag stickar inte så mycket längre. Jag gillar mer att virka :) Men det händer ibland att stickorna kommer fram. Jag har stickat en pippitröja och en fårtröja och denna västen. Det är nog det i klädväg. Det räcker ;)
    Tack för en mysig stund på IKEA idag. Ha det så kul på badet imorgon. Kramis

    SvaraRadera
  7. Nästa gång jag hittar något som jag vill ha som är stickat så ska jag anlita din mamma. Betalar mer än gärna för att slippa det :)

    SvaraRadera