tisdag 21 september 2010

Höstklänning...ar

Nu har jag varit där igen. I Butiken. Har försökt hålla mig borta men lyckades inte längre ;)
Hösten är ju härlig på många sätt med inomhus-mys och tända ljus. Men hösten innebär ju även att krypa in i mysiga tröjor och sockor. Hösten är min favoritårstid när det gäller klädesinköp. Inte ekonomiskt, för stickade tröjor, jackor och skor är ju dyra, men rent modemässigt är det en trevlig årstid.
Jeansklänningen från MonRow var det som fick mig att besöka Butiken denna gång, jag såg den på deras facebooksida och blev tok-kär. Egentligen borde jag inte tittat mer än på just den, för det finns ju så fasligt mycket mer fint där. Och vissa varor är tyvärr attans dyra, vilket inte rimmar med föräldrapenning. Men det fanns en klänning till som jag inte kunde svika :) En långärmad grön från Desigual.
Det är nåt speciellt med klänningar med lång ärm tycker jag. Man kan ha den till vardags utan att känna sig "för fin". Man kan ha den till fest och känna sig fin eftersom det just är en klänning. Bra köp med andra ord. Säger jag för övertyga mig själv.
Jeansklänning från MonRow. (Bild: www.butiken.biz)
Ballongklänning från Desigual. (Bild: www.butiken.biz)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar