måndag 21 februari 2011

My Darling Thing


Min favoritsittplats. Tapeten i bakgrunden är från Midbecs kollektion OnOn. En italiensk tapetkollektion med inspiration hämtad från 60-talet i tidsenliga mönster och metallic-effekt.



Inom bloggvärlden finns det tydligen teman som man kan haka på att skriva om och för någon vecka sedan var temat att skriva om en kär pryl i hemmet. Jag har en kär sak (har nog fler i och för sig) här hemma som jag fått av min käre make. Och jag tror inte jag kan hitta ett bättre tillfälle att visa denna kära sak än på vår bröllopsdag. För det var just en sådan dag som jag fick denna underbara skapelse Mr Jetson.

Jag fick den på vår 1-åriga bröllopsdag, tror ni jag blev överraskad eller överraskad?! Glad eller glad?! Och tror ni att han har fått höra kommentarer i stil med "Hur ska detta bli framöver, för det blir väl finare och finare presenter för varje år..." :-) Idag firar vi
5-årig bröllopsdag, träbröllop. Ni förstår att jag har förväntningar på dagen va ;-) Känn ingen press min Make om du nu läser detta under dagen... Det behöver inte vara glamour och diamanter, räcker att det är något i trä. En altan kanske. Haha.

Jag har redan överlämnat min present idag på morgonen, så han skulle veta vilken nivå jag förväntar mig på presenten ikväll ;-) Jag började med att säga att det är en specialbeställd gåva som han idag får, en sak som jag planerat lång tid innan för att hinna få den levererad. Och allt det stämmer. Den är dock inte dyr i pengar, men ändå väldigt fin. Ett fint kort.


Kortet till maken idag, tillverkat av Lena på Lenas Blogg.



Ena insidan på kortet, den andra behåller vi för oss själva.

7 kommentarer:

  1. Så fint kort och så vacker text! Vad fina ni är mot varandra :-) Stort grattis på bröllopsdagen!
    Hihi.. vad roligt att vi har så mycket gemensamt! Får jag fråga hur gammal du är?
    Vi firar inte våra bröllopsdagar på något speciellt sätt, ibland köper vi saker men inte alltid.
    Vad fick du i år? En kavel kanske? ;-)
    Ha en fin kväll!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert kort!
    Hoppas att han är en man som kan uppskatta ett vackert kort.

    /Anneli

    SvaraRadera
  3. @Sara
    Tack! Såklart du får fråga; jag är 34... 35 till sommaren. Hur gammal är du?
    Samma för oss faktiskt, ibland köper vi presenter och ibland inte. Några gånger har vi till och med glömt bort både årsdag, förlovningsdag och bröllopsdag... Hihi, idag vågade han inte annat än att komma hem med present :) Jag fick fem jättelånga rosor och en strut Åre chokladpolka-kolor. En kavel hade jag nog egentligen behövt för att bli lite duktigare på att baka ;)
    Hoppas du har en fin kväll du med!
    Kram Linda

    @Anneli
    Jodå ha uppskattar kort, men mest gesten egentligen tror jag. På utsidan av kuvertet hade jag skrivit "Till min man", vilket gjorde att han tydligen fick låten "Du är min man" med Helen Sjöholm och BAO på hjärnan hela dagen :)

    SvaraRadera
  4. Härlig fåtölj du har! Jag hade också gillat en sån favorit :)

    Visst är det supersvårt att få till något på riktigt som man har en bild av i huvudet! Jag har alltid så många idéer men det blir sällan som jag tänkt mig. Sängen är iaf exakt så skön som jag hoppasdes.


    Ha en skön kväll!
    Kram :)

    SvaraRadera
  5. Grattis på bröllopsdagen!
    Vilket romantiskt kort du ordnat:)
    Fåtöljen var ju jätte snygg samma med tapeten.
    Fick du något fint?

    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. SV: @Helena
    Tack :) Jag fick vackra långa rosor, en för varje år. Och en strut med polkachoklad.

    SvaraRadera