lördag 27 april 2013

Rester från bordet


Resterna från bordsdekorationen.


Rester av bordsdekoration är inte så tokigt. Vi hade kalas för mina killar i lördags, fyrtio + ett = 41 årskalas och för dessa killar gick dukningen i rosa. Det var egentligen inget genustänk med det utan mest för att det passade till den rosa/ceris filten i soffan och till tavlan med cerist på. Och för att det var de blommorna som passade bäst utifrån flera aspekter sådär några timmar innan kalaset börjar. Då väljer man inte hur länge som helst. Så kan det gå. Rosa på 41-årskalas.

Resterna från bordet har nu prytt mitt fönster i en hel vecka. Det är trevliga rester det. Inte som matresterna som man tröttnat på när man äter dom på tredje dagen. Hihi. Igår rensade jag bort några enstaka blommor som vissnat och flyttade runt några till andra platser. De flesta kalas-buketterna börjar ge sig nu och söndagar brukar vara min "blom-dag" så imorgon ryker nog resterna. Skriver "min" blom-dag för just blommorna är det bara jag som sköter i det här huset. För övrigt är vi ett väldigt jämntställt par om någon undrar. Idag har till exempel jag rengjort altangolvet med högtrycksrondell medan maken lekt med barnen och lagat middag.


En stilig och enkel gerberabukett som föll mig i smaken. Smal och bred, nätt och fyllig.


 Min mor köpte "färganpassade" blommor till sin svärson; vitt med ett stänk blått. Känns skönt att någon låter killar få ha blått när jag stökar till det och dukar med rosa. Fniss.

6 kommentarer:

  1. Låter som här, blommorna ska matcha dukningen....och mina pojkar låter mig hållas :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin-fin ide med de "överblivna" blommorna! :)

    SvaraRadera
  3. Det är bra att man kan bära varandras bördor och hjälpas åt. Snart vankas det kalas här hemma hos oss, då tror jag att jag ska anamma dina fina blomdekorationer.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sådana reste gillas! Jättefint!

    SvaraRadera
  5. Vilka trevliga rester att ta reda på efter ett kalas!/Susanne

    SvaraRadera
  6. Mycket fint. Blommor är så uppiggande och vackert!

    SvaraRadera