måndag 4 mars 2013

Den rosa gitarren


Söt-tuff ceris gitarr från Jabadabado. Vad sjunger vi tror nu? Jo, lille ko, även om kon inte är så liten.


Förra sjukomgången här hemma (när nu det var... det är inte många dagar vi varit friska i denna familj det senaste halvåret), eller rättare sagt förra gången Lilly var riktigt sjuk med 40,6 i feber och influensa, då fick hon denna leksaksgitarr som uppmuntran. Den höll tyvärr inte många timmar förrän ena skruven till strängen lossnade. Så nu är jag på jakt efter en ny gitarr eller ukelele kanske. Känner mig tveksam till att köpa en likadan igen då jag inte tyckte kvalitén var så bra. Vad har ni för erfarenheter av små leksaksgitarrer? Läste om just detta hos Mokkasin som också tröttnat på leksaksgitarrer som går sönder. Hos henne finns istället en "riktig" ukelele. För vad kvittar väl fyra strängar istället för sex. Det kanske kan vara nåt.

Lilly saknar verkligen sin gitarr och hon skulle nog gärna kunna tänka sig en lika dan. Självklart. Men jag köper hellre en som håller, så jag slipper byta ut den igen. Jag tycker reklamationer tar så mycket energi, samtidigt som jag inte kan låta bli för jag tycker att tillverkarna ska få tillbaka en dålig vara för att bli varse om att den inte håller måttet. Oavsett om det är dyrt eller billigt.

Även om det "bara" är en leksaksgitarr får den ju gärna vara fin också så den kan vara som prydnad i rummet. Nu ska jag undersöka om Mokkasin-gitarren finns i rosa.

Nu vaknar min pojk som haft jättesvårt att sova de senaste dygnen både på dag och natt. Nu låter han glad i sin spjälsäng, utvilad efter tre timmars sömn på förmiddagen. Kanske går det åt rätt håll även med denna eländiga förkylning.

Ha en fin dag!



Syns det vad vi sjunger? Ledtråd finns på tån. Jo då helt rätt, "Jag hamrar och spikar".

4 kommentarer:

  1. Mitt tips är att gå till musikaffären som ligger vid juneporten. Matilde fick en svart gittar av sin mormor i treårs present och den håller iaf än så länge:) dock har den blivit lite skavd men det får man nog räkna med när det blir hårdrocks konsert. :)Är osäcker på om den finns i rosa men röd och "vanlig" träfärgad finns. Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack Evelina för tipset! Den hade jag glömt bort. Svart går också bra, egentligen bättre för då passar den till rummet oavsett färg på inredning ju. Hur stor/liten är den?

      Kram Linda

      Radera
  2. Jag köpte en liten trägitarr ("leksaks") från nätbutiken blå elefant för ett år sedan och den har inte en skråma! Den är röd med vita prickar. Nu fyller lilla K snart fem år och önskar sig ett trumset... ;D Susanne

    SvaraRadera