lördag 16 februari 2013

Grön skön oskön akryl

Skön grön färg men tyvärr av akryl. (Bilder: www.hm.se)

Alltså, tänk att en rabattkod kan få oss att göra ett köp som vi annars inte hade tänkt. En ny filt. Aldrig fel. En grön. Gillar grönt i alla former och just nu denna klara klassiska gröna. Har ju redan en grön filt, ,en vinterfilt med lurv på undersidan, en vårfilt behöver man ju också. Men när jag läste 100 % akryl då blev det något köp. Behöver ingen filt. Inte denna filt. Inte akryl, även om den är grön. Som gjort för noppor. Ogillar akryl och polyester. Särskilt i kläder men även i en filt som liksom är något man har runt kroppen. Brukar ni titta på materialet innan ni köper? Heja ull, silke, bambu och bomull.

11 kommentarer:

  1. Ja usch för akryl! Jag har hittat massa snygga stickade tröjor i höst och vinter men i akryl, nej tack! Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, jag är faktiskt rätt dålig på att titta vad det är för material på det jga köper.
    Hur som helst så var det en väldigt fin färg på nya filten. :)

    SvaraRadera
  3. Japp jag brukar titta på "innehållsförteckningen". Undviker verkligen noppakryl.
    Men annars var ju filten jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, absolut. Synd för härlig färg.

    SvaraRadera
  5. Grönt är skönt men en filt ska ju vara gosig... så synd.
    Sv. jag börjar också bli sugen på att springa Gbg-varvet :)

    SvaraRadera
  6. Men hallå, ditt badrum är fantastiskt!

    Det gör så stor skillnad med kakel, vi har valt bort det (för att spara lite pengar) och kommer ha våtrumsmattor. Kakel får komma i framtiden när vi med all säkerhet kommer vilja göra om.

    Funderar lite över det här med två handfat, i min negativitet tänker jag att det mest blir extra städning, samtidigt som det vore hur bra som helst om exempelvis barnen kan befinna sig i badrummet samtidigt utan att det ska bråkas om handfatet.

    Förstår att du vant dig vid att ha två och att det är därför ni ville ha det igen, så jag antar att du rekommenderar det?

    Fin och inspirerande blogg btw, kul!:)

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir för dina fina ord Anna! Tack!
      Ja det nog som du skriver, du vet vad du får för svar från mig. Det var såhär att jag och maken bodde i en stor lägenhet innan vi flyttade till huset och innan vi hade barn, där hade vi två badrum - var sitt. Kändes tokigt lyxigt när vi flyttade dit men sen blev vi så förtjusta i detta, det spar ju faktiskt liksom tid på morgonen osv, så när vi flyttade till huset och bara hade ett badrum ville vi verkligen få in två handfat åtmindstone. Och njae, visst blir det ett handfat till att städa, men att städa ett eller två märks inte så stor skillnad tycker jag.
      Just nu har vi ett skötbord som står precis framför det ena handfatet, men jag LÄNGTAR tills det tas bort och vi får två handfat igen!!!!!!! Jo jag röstar högt för detta :)

      Det är ganska mysigt att stå bredvid varandra och borsta tänderna och kunna tvätta ansiktet utan att behöva trängas med armbågarna :)

      Kram Linda

      Radera
    2. Tack själv! Nu har jag vänt lite: http://vittellersvart.blogspot.se/2013/02/kanske-sahar-istallet.html

      Min man var helt med på noterna när jag nämnde två handfat så nu får det bli så. :) Alla dessa beslut, jag vill bara ta dem å jag slipper fundera mer... Lyxproblem javisst men ändå.

      Nästa steg blir två toaletter bredvid varann... ;)

      Kram Anna

      Radera
  7. ...Och DÄR följer jag dig även på Bloglovin <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulle dej! Tror att jag redan lagt till dig där hos mig faktiskt!

      Radera
  8. Från och med NU ska jag ta mig en titt på det. Ull har jag däremot lite svårt för då jag får kli på hela kroppen! Men fin var den, den där akryliga filten! Kram!

    SvaraRadera