söndag 17 februari 2013

Ånga i regnbågens färger


Ångbastun med färgspel i taket.


Flytten närmar sig, det känns vemodigt att tömma svärmors hus. Ett hus är ju "bara" ett hus, men hade min levnadsglade, pratsamma, positiva svärfar fått leva hade de haft många fler år i den härliga villan. Nu är denna tiden snart förbi och en ny del i livet väntar. Jag passade på att låna ångbastun en sista gång. Det blev första gången som Lilly testade den. Hon satt helt tyst på bänken där inne och tittade på blomman i taket som växlade mellan regnbågens alla färger. Kanske sitter farfar där på regnbågen någonstans och tittar ut över världen. Ja, vem vet. Vad vi vet är i alla fall att vi saknar honom så mycket så det gör ont i hjärtat och tårarna rinner varje gång jag tänker på det.

11 kommentarer:

  1. Kramar till dig och familjen.

    SvaraRadera
  2. Stor kram.
    Jag hoppas han sitter där på en vackert skimrande regnbåge.

    SvaraRadera
  3. Vad jobbigt. Vissa saker i livet vore det skönt att slippa.

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen tungt med förlusten av nära. Så fin tanke med regnbågen. Kram!

    SvaraRadera
  5. Nej vad tråkigt. Jag känner med er och tror nog att han sitter där på regnbågen och vakar över er!
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig! Kan förstå att hon satt stilla och titta!

    Bra dagis ang barn kunna själv. Men det är lite synd att dagis ska behöva göra allt. Man borde börja hemma redan efter barnets ålder och förmåga. Men men alla tänker inte lika.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi gillar verkligen filosofin som Montessori har (= hjälp mig att lära mig själv) och det kör vi mycket med hemma också.

      Radera
  7. Hej linda!!!! Ja det är sällan jag kommenterar dina fina inlägg, men tittar in här tätt som oftast!!! Självklart sitter din svärfar på någon vackra regnbåge och tittar ner på sina barnbarn....men jag förstår verkligen saknaden! Ha de så gott! Kram EvaMarie

    SvaraRadera
  8. Åååh vad trist... så himla sorgligt... Jag är alldeles övertygad om att svärfar är med på sin regnbåge:)

    Stöööörsta kraaaaamen aka

    SvaraRadera
  9. Förstår den lite sorgliga känslan.
    Han sitter nog där på regnbågen och tittar på er.

    Kram Lissen



    SvaraRadera