tisdag 18 december 2012

Jul i vårt hus


Pyntet växer fram.

Nu är det inte ens en vecka kvar till julafton. Visst går december månad alldeles för fort? Egentligen tycker jag att första till tredje advent är det allra bästa tiden med hela "julen". Det är då man kan njuta och pyssla i lugn och ro. Sen kommer stressen och det mysiga får en tendens att bli måsten. Jag tror man är förberedd med det blir alltid stressigt mot slutet ändå.

Här är åtminstone skinkan klar och granen inne och klädd och lite julpynt är på plats. Men det återstår både att göra köttbullar, revben och omelett. För visst måste det vara hemgjorda köttbullar. Jo det tycker jag. Men i år blir inte sillen hemgjord och inte brödet hembakat. Julgodiset har jag helt glömt bort kom jag på nu i skrivande stund. Imorgon står julstädning på schemat och sen lite mer julpyntande. Några paket till ska inhandlas och några paket ska slås in. Och så de där julkorten ja. De kommer alltid iväg i sista minut. Julfrimärken är inget för mig.

Hur ligger ni till med julstöket?

6 kommentarer:

  1. Hallo igen!! Så mysiga bilder du har på Instagram! Och här naturligtvis!!:)
    Du ser ut att ha kommit en god bit på väg. Jag är nog ganska klar, fast det är ganska sparsmakat... Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej!! Säger som du....vilka härliga julbilder du lagt ut!!!!!! Ja julstöket är över för min del, jag åker ju ner till Orust på fredag. Önskar dig och din familj en God Jul och ett Gott Nytt år....ifall jag inte "hinner ut" på bloggen över helgerna!!!Kram

    SvaraRadera
  3. Skinka? Redan? Vi gör alltid vår den 23:e. Det är tradition. Och traditioner går inte att bryta. Då är det inte traditioner längre. I år slipper vi göra julmat. Förutom skinkan då. För mig räcker det med att äta på julafton och juldagen. Sedan vill jag inte se det mer.
    Söt gran bredvid lampan i bilden till höger. Den gillar jag skarpt. Ha en fin jul. Ingen idé att stressa. Julen kommer ändå och alla blir iallfall nöjda och glada. Kram

    SvaraRadera
  4. Å ni har det så fint!!! :)
    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint du har! Älskar de små tomteflickorna!!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Fina bilder, passar på att önska dig God Jul! Kram Jenny

    SvaraRadera