söndag 23 december 2012

Dymo och tejp



Dymo och tejp är årets julklappstema.


Årets julklappstema blev dymo och tejp. Utvändigt alltså. Tejp är väl inget nytt påfund precis men att tejpa som en galning på paketen brukar man väl egentligen försöka undvika. Men inte i år. I år tejpar många hej vilt. Likaså jag. Runt runt. Kors och tvärs.

Inte ska det heller klippas rakt och fint utan gärna rivas lite snett. Ni har väl inte missat Granits svarta papperstejp. Underbar. Jag tycker det ser sådär "prydligt slarvigt" ut. Ni vet sådär lagom slarvigt utan att se för slarvigt ut, fint slarvigt, om det är möjligt. Och smidigt är det att slippa klippa för varje tejpremsa, särskilt som man gärna använder ganska många.


Tejp tillsammans med dymo är temat på mina julklappar i år. Klick, klick, klick, och vad här har präglats remsor. Fästa på adresslappar, fästa på tejpen, fästa direkt på pappret. Var som.

Nu är det väl egentligen lite sent med julklappsinspiration. Men kanske finns det någon där ute som fortfarande slår in paket. Eller är ni färdiga? Och det kommer ju en jul till. Och innan dess slår väl de flesta in någon annan typ av paket. För visst är det något särskilt att få ett heminslaget paket och slippa kedjornas kartonger.


7 kommentarer:

  1. God jul finaste du. Ha en underbar jul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. God jul Sahra, hoppas ni får lugna sköna dagar!
      KRAM Linda

      Radera
  2. Jag har faktisk inte använd washitejpen på ett endaste paket, däremot på mycket annat i jul! Svårt att låta bli...
    God Jul på dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det mycket att hänga i paketen :)
      GOD JUL!
      KRam Linda

      Radera
  3. Det kommer verkligen en jul till. Och då ska jag ha dina fina paket i mannaminne.

    Hoppas att du får en underbar julhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men så mycket fina paket!!!
    (använde lite Washi i år oxå, mest på barnens- men den gick ju upp innan julafton! Snopet!)

    Och ja. Testa gellack. Man måste ta sig tid, ca 40 min och göra det så in i bängen noggrant men sedan sitter det som berget i ca 2 veckor! Och finns ca 15 färger att välja på ... Lack och lampa kostar 490 sek och en färg måste köpas till (om man inte vill ha genomskinligt) för ca 75 sek. Alltså vad en behandling kostar på salong. Lycka till! Jag är hemsänd eftersom jag tycker vanliga lack lossnar efter ett par dygn och då tar jag bort det helt!

    Kram & god fortsättning!
    Nu börjar vi ta hand om oss ;)
    u

    SvaraRadera