onsdag 21 november 2012

Spika mönster

Spika mönster från JaBaDaBaDo.


Julen närmar sig och ännu närmre i tiden ligger julklappsinköpen. Här får ni mitt bästa tips i kategorin "leksaker". Ett pyssel som heter spika mönster. Det består av en korkmatta, en hammare, nitar och en massa delar i olika former med olika färg. Av detta spikar man mönster. Rekommendationerna på förpackningen är från 3 år men min dotter har detta på förskolan och hon gillar det massor. Hon är drygt två år så jag lämnar henne såklart inte själv med detta. Det gör de heller inte på förskolan såklart. (Lika bra att skriva detta så ingen undrar.) Första gången jag såg henne med detta på förskolan tänkte jag att det där måste väl vara alldeles för svårt. Och farligt. Men hon är så försiktig med de små nitarna. Är noga med att inte hamra sig på tummen. Sitter med full koncentration. Inte kan det väl vara fel då.


 Spika spika liten nit.

7 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Julisarna är redaninhandlade, men det kanske får bli till 3-årsdagen i januari istället.. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du lämnade ett avtryck så jag kunde hitta din fina blogg, där fanns mycket som intresserade mig!!

      Radera
  2. Å du är här! Nu blev jag glad igen.
    Dom där spikisarna är både fina och roliga.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och Du är också här :) Då blir jag också glad!
      KRam Linda

      Radera
  3. Vilken kul grej. Jag tror Molly skulle gilla det där. Hon gillar att spika på riktigt, men det här är ju lite mer kreativt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket kul spel. Sant vill nog Dixie ha fast man kanske behover vara lite aldre. kram towe.

    SvaraRadera
  5. Åh, bra tips! Det där skulle nog min son gilla.

    SvaraRadera