söndag 14 oktober 2012

Hyllan ersätts med skåp

 Istället för hyllplanen med de färgglada glasen finns nu ett väggskåp. 


När vi renoverade vårt kök för cirka fem år sedan satte vi några öppna hyllplan. Med tiden har jag märkt att dessa har blivit riktiga dammsamlare och ett smidigt ställe att lägga ifrån sig saker på. Saker som skapar ett onödigt stök. Vi bestämde oss därför att sätta upp ytterligare ett väggskåp istället och ta bort de två öppna hyllplanen.

I veckan öppnade jag dörren för HTH:s montörer som snabbt och enkelt skruvade denna på plats. På bilden är bänkarna belamrade med DeWalt-maskiner och jag bjuder på en allmänt stökig köksbild innan jag visar mer renoveringsbilder framöver.

18 kommentarer:

  1. Stökkök är mysiga. Roligt att göra om lite :) Vilken underbar bebisbild!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då ser man ju att de används :) Men här är det mest skruvdragare och annat som inte påminner så mycket om matlagning. Men kul att du gillade bilden ändå :)

      Radera
  2. Gomorron Linda!
    Så fint det blev! Vi har också lite saker som vi upptäckte efterråt att vi skulle ha gjort vissa saker lite annorlunda när vi renoverade vårt kök! Bra att det går att fixa till! RAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, vissa saker ska man nog erfara och upptäcka själv liksom. När det handlar om sådana här förändringar går det ju faktiskt att åtgärda. Hoppas era saker också går att fixa med tiden.

      KRam Linda

      Radera
  3. Fint! Och ett toppengolv ser man skymta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det, det tycker ju du och jag i alla fall :)

      Kram Linda

      Radera
  4. Snyggt! Ibland får man tänka om... öppna hyllor kan ju vara snyggt, men jag är säker på att om jag hade det skulle jag hamna i samma sits som dig!

    Ha en fin vecka! kram

    SvaraRadera
  5. Snyggt!

    Och läppbalsam på tårtan - snyggt - inget konstigt alls! ;) Visst är det något med ugglor, alltid så himla fint. Såg att ni hade trosorna med ugglan fr Lindex, vi köpte pyjamasen, så gullig med volangärm. Vem har sagt att man inte kan vara volangtjusig när man sover va?

    Ang. annonseringen gör jag det via Tailorsweep, mest för att de hörde av sig och jag ändå hade tänkt att testa. Det finns säkert fler företag som göra precis samma sak. Jag har tyvärr inte så värst mycket erfarenhet att delge.

    Visst fick du min adress förresten?

    Vad skönt att han hade gått upp som han skulle sist. Hur gjorde ni för att han skulle ta flaska? Här har vi en som vägrar.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vi har fått trosorna i present så jag har inte sett pyjamasen, men det låter ju gulligt med ugglor och volang. Absolut!
      Tack, ska kolla Tailorsweep. Det ser verkligen snyggt ut.
      Jo nu har jag din adress, har bara inte fått tummen ur... :)
      Av någon anledning så bara tog han flaskan. Han har tagit napp från första början så kanske att det påverkat. Lilly tog varken napp eller flaska. Fick öva och öva för att kunna få henne att dricka välling och vatten när hon var redo för det. Oj vad vi kämpade. Jag tror att antingen så "kan dom" eller inte. Vi försökte med napp till Lilly sen hon var två veckor. Hon tog den när hon var ett ÅR! Så ge inte upp!

      Kram Linda

      Radera
  6. Ser så fint ut med hyllan & åh vad jag gillar korgen som er lilla prins ligger i:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo när det var ordning på hyllan såg det bra ut :)
      Lillebror sover så himla gott i korgen, nu räcker den dock snart inte till längre. Dags för spjälsäng.

      Kram Linda

      Radera
  7. Fint! Och så mysigt med korgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Korgen är så himla mysig. Tyvärr är den snart urvuxen.
      Kram Linda

      Radera
  8. Roligt att läsa om sådant som ändras. När man tänker om. Så många som kör öppna hyllplan och jag har funderat lite över det med damm och matos.

    // Postadress Torslanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade inlägget!

      Kram Linda

      Radera
  9. Bra där! Visst är det snyggt med öppna hyllor, OM man kan hålla ordning på dem och vara ordentlig med att damma. Men, det finns ju roligare saker att lägga sin tid på . :) Hoppas ni blir nöjda! Ser fram emot att se resultatet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis :)
      Lovar att visa resultatet.

      Kram Linda

      Radera