onsdag 20 februari 2013

Överkastet i tunnan

Var sjutton gör man av överkastet på kvällen när man tar bort det från sängen; jag gillar inte att ha det liggandes på golvet och vill heller inte att det ska uppta en hel hylla bara för att användas på nätterna. Att granit har fin förvaring visste jag ju innan men tänk att de hade en tunna just för mitt överkast. Ihoprullar passar det perfekt. Inget att snubbla över när man springer upp halvsovandes mitt i nätterna till barnen. 

Överkastet i hoprullat som en kanelbulle i tunna.



Tvättunna från Granit.

12 kommentarer:

  1. Så snyggt och praktiskt. Men vad duktiga ni är som bäddar sängen. Vi bara stänger sovrumsdörren ;)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Duuuuuu, det är verkligen inte alla dagar vi bäddar och särskilt inte med överkast nu när det har en så bra plats att ligga på ;)
      Men ibland :)

      Radera
  2. Men du, det hade jag inte kunnat gissa .... Smart lösning :)

    SvaraRadera
  3. Mycket bra förslag! Jag gillar inte heller att ha det på golvet, känns inte så trevligt sen när man lägger det i sängen igen, på något konstigt sätt! :)
    Tack för dina söta hälsningar hos mig - jodå, det var migrän på gång. Jag lyckades somna ett par timmar och nu mår jag bättre så vi kommer vara piggare imorgon.
    Kattens öra lär nog ta lite tid, men skam den som ger sig! Nu när han inte kan komma åt det så får det ju en chans att läka ordentligt i alla fall!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Skit. Bra!

    En sån där ska jag se mig om efter.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag som tycker att jag är organiserad, men du är snäppet "värre! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss, som vanligt är jag allt och/eller inget. Det betyder i detta fall att jag har "väldig" struktur på sina ställen och väldig oordning på andra ställen :) Önskar faktiskt att jag skulle kunna vara lite mer lagom ibland.
      Kram Linda

      Radera
  6. Smart men mitt överkast skulle aldrig hamna däri ändå. Jag är för trött och för lat för den typen av ordning på kvällen. Tyvär.

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för din gulliga hälsning! Så glad jag blev.

    Och vilka underbara bilder, fina tips och snyggt jag ser! Inspirerande!

    Ha en fin torsdag

    Kram

    Lotta

    SvaraRadera