lördag 12 maj 2012

Trenchcoat to mama




Camelia Trench Coat på gästhatthyllan.


En klassisk trenchcoat är väl vad man ska ha i vår. Nu hänger det en även bland mina jackor. Det var en slump att jag upptäckte denna fining när jag tre dagar efter förlossningen åkte till närmsta köpcentrum för att köpa fikabröd till gästerna som skulle besöka Lillebror. Jag som skulle gå raka vägen till bageriet lockades ändå in i Boomerangbutiken när jag såg skylten "20% på jackor". Jag klev rakt på denna klassiska trenchcoat och kände direkt att det var Den jag väntat på.

Alltså, det var tre dagar efter förlossningen och jag hade bara varit hemma ett halvt dygn innehållande en natt när vi fick vara uppe med ledsen lillebror till 04:30 på morgonen. Jag höll på att svimma i butiken och fick avbryta. Dagen efter var jag tillbaka med nya krafter och köpte mig jackan. Det var väl en nyförlöst mamma värd.

Jag sneglade länge på den här innan men jag tyckte den var omotiverat dyr. Visst, det var en Peak Performance men ändå. Det var ju liksom ingen funktionsjacka utan en "vanlig" jacka. Och fyra tusen tyckte jag inte den var värd. Jag höll vid senare tillfälle på att beställa den här från H&M istället som kostade en tiondel av Peak-jackans pris men när jag skulle lägga beställningen var min storlek slut. Det var nog inte meningen att jag skulle ha en trenchcoat tänkte jag. Men nu. Nu var det meningen.

Jackan från Boomerang har liksom bara ett skaltyg. Inget foder. Det kan tyckas "oarbetat" kanske men nej skulle jag säga. Alla sömmar på insidan är fint kantade med kantband så den är ändå väl arbetad. Fördelen med att den är utan foder är ju att den även fungerar mitt i sommaren. När det är kallare kan man ju enkelt fylla på med en kofta under. Jag har en parkas som bara är av yttertyg och den har jag använt massor både höst, vår och sommar. Tips alltså.


Katrine Bag från Tiger of Sweden som har stått oanvänd sen i höstas kommer nu göra sig fint till jackan.

14 kommentarer:

  1. Åhh, den är jättefin :) Det är du värd kram Diana

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättesnygg :-) // Y

    SvaraRadera
  3. Bra köp. En trench är snygg till allt. Byxor och kjol, klänning. Mycket användbar. Och på ett sådant plagg lägger jag gärna ned lite pengar es den är klassisk och håller en lifetime (nästan).
    Jag köpte en superfin förra året från Mango faktiskt Den är lite mer åt nylonhållet och funkar alltså när det är lite nederbörd. Eller inte nylon, men bearbetad yta iallafall.

    SvaraRadera
  4. fantastiskt fin! och underbart att du som du skrev tre dagar efter förslossningen ändå lyckas hitta detta gulkorn med den inbyggda shoppingsensorn.. ;)


    Hoppas du ahr en underbar Lördag!

    Kram

    Ida&Nike

    SvaraRadera
  5. Åå vad fin!! Verkligen ett användbart plagg. Peak kappan har ett väldigt, väldigt fint tyg i sin. Samma tyg som burberry använder i sina kappor. Hihi. Vet inte om man lockas mer av det men kul att veta:) kram till Er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det brukar ju vara så att man får vad man betalar för. Kul att få veta! Jo visst lockas man... Men denna gång känner jag mig väldigt nöjd med mitt billigare alternativ, det är sällan det ;)
      Kram till er alla

      Radera
  6. Jättefin! Den är du abslout värd!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tjusigt!!! Det är du absolut värd!

    SvaraRadera
  8. Jag resonerade som du ang. Peakjackan för dyr. Men så dök den upp på 30% rea och då slog jag till:) hade sneglat på boomerangen också den är också supersnygg,
    Trench är det rätta i vår:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å 30% redan såhär på våren, det förstår jag att du inte kunde motstå :) Den är verkligen jättefin den också. Har du läst Eviis kommentar ovan att tyger är samma som Burberry använder i sina kappor. Du har alltså nästan en Burberry-kappa :)

      Kram LInda

      Radera
  9. Åh, den va verkligen fin!! :D
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nu har jag läst ikapp mig här hos dig. Stort Grattis till gossebarnet!

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  11. Supersnygg! Klart en nybliven mamma ska ha en snygg jacka! :)

    SvaraRadera
  12. Vilken snygg kombo! Du kommer att bli den snyggaste mamman på gatan! :)

    Kram Anita

    SvaraRadera