måndag 13 februari 2012

Maison Belle i min WC-stol



Maison Belle toalettrengöring, både vacker och effektiv.


Vad roligt det är att höra att ni gillar mina omdömesinlägg! Malin med bloggen "Iris och jag" var så söt och länkade till mig häromdagen när hon hittade mina inlägg med omdömen på Maison Belle-produkterna. Inte för att jag säljer dessa produkter på något sätt, men det är ändå kul när inläggen inspirerar andra att testa. Malin väntar nu på sin leverans. Vore roligt om ni andra som också testar produkterna fyller på med kommentarer om vad Du tyckte. Då blir omdömet kanske ännu lite mer rättvisande när vi är fler som säger vad vi tycker.

Fick mig en puff i ryggen och tänkte att nu ska jag inte göra som jag brukar, alltså gå ut hårt och sedan sluta/tröttna innan jag kommit i mål. Mållinjen denna gång är att lämna omdömen till alla dessa produkter. Så, var så goda här får ni nästa. WC-rent. Tack Malin för att du fick mig att tycka det var roligt att göra rent wc-stolen, hihi. Vid sidan av wc-stolen ser ni hur det blev när den efterlängtade vägghängda wc-borsten kom på plats.

Omdöme av Maison Belle Toilet
Doft: ganska klassisk wc-rentdoft av citron och mint. Dock mycket trevligare doft än många andra produkter eftersom denna är doftsatta med essentiella oljor. Alltså inga kemiska dofter.
Konsistens: Genomskinlig flytande vätska. Inte tunt som vatten och inte tjockt som diskmedel, men något där emellan. 
Användning: Smidig kork att spruta under kanten med. Efter en stunds verkan (ca 20 min) var det mycket enkelt att rengöra med toalettborsten. Avlägsnar smuts och beläggningar effektivt. Man behöver heller inte kämpa för att gnugga bort blåa ränder som kan uppkomma av blå WC-anka.
Efter användning: Toalettstolen känns väldigt fräsch.
Flaskan: Finaste wc-rengöringen jag haft, den första flaska som kanske möjligen skulle kunna få stå synlig fast att jag inte gillar att ha sådan här medel stående synliga. Positivt att flaskan är nedbrytningsbar även om jag garanterat kommer ta bort etiketten och använda flaskan till annat när innehållet är slut. Tänk er en denna bruna flaska med en remsa präglad dymo. Snyggt eller snyggt? Och även återanvändning är ju miljötänk.
Pris:  69 kr/500 ml. Jämför priser i flera webbutikern innan ni beställer, det kan skilja mellan 10-30 kr per produkt. Magasin Krantz har i nuläget bra priser på dessa produkter.
Totalt omdöme: Detta är en produkt som garanterat får finnas hos mig ett tag framöver. Stort plus att rengöringsmedlet inte innehåller farliga kemikalier och att produkten är UK HSE certifierade för icke-giftiga rengöringsmedel för hushållet. Trots detta sägs den kunna ta bort även missfärgningar/gulare avlagringar om medlet får verka över natten. Och det sägs även att man inte behöver handskar när vid rengöring eftersom medlet inte är farligt för händerna... men jag föredrar nog fortfarande att använda handskar när man ska svabba med rengöringssvampen under kanten...
Betyg: 4,5 av 5 mest för att jag inte vågar sätta en femma.

7 kommentarer:

  1. Jag har hört mycket bra om Maison Belle men inte provat någon produkt än, har inte hittat dom här i Tyskland! Jag gillar eco-vänliga produkter, mer sånt!

    SvaraRadera
  2. Börjar verkligen bli sugen på att prova dessa produkter nu....

    Kram Kram :)

    SvaraRadera
  3. Har faktiskt aldrig hört talas om dem. Måste nog prova. Fin flaska var det i alla fall. Och fina flaskor gillar jag ;)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, skulle kunna köpa den bara för flaskan...kram

    SvaraRadera
  5. Oh, vad jag gillar dina testing-inlägg :D Och nu fick jag lite köpsug efter Maison Belle jag med. Ha en fin allla hjärtans dag! Stor kram

    SvaraRadera
  6. Amen, det var så lite så;-))Jag kände ju direkt att jag måste komplettera min order nu när jag läst om MB Toilet. Jag väntar med spänning på på paketet!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, så kul att du kompletterade ordern :)

      Radera