söndag 26 februari 2012

Bubbel eller raspberry

Vårkollektion i min smak från Nova Star. (Bilder: www.novastar.nu)


Min vän Frida kommenterade för ett tag sedan, i detta inlägg, att det är sällan man ser Lilly i rosa. Det stämmer. Visst har hon rosa då och då men det är inte många plagg jag själv köpt i just rosa. Men efter att ha tittat på vårkollektionen från Nova Star skulle jag mer än gärna vilja ha alla dessa plagg ovan i rosa. Just denna rosa färg. Fyllig cerisrosa liksom, nästan lite som "blåbär-med-mjölk-rosa-lila". Eller Bubbel som Nova Star kallar den. Vad kallar ni denna färg?

Och om ni läste inlägget igår vet ni redan att min svärmor varit uppmärksam när jag babblat om kläderna jag blivit förtjust i, så hon var och inhandlade några av dom till Lilly. Tröjan vi fick är samma som ovan från Nova Star. Byxorna är från Villervalla men även de verkar satsa på denna cerisrosa i vår. De kallar färgen för Raspberry.

Det fanns en grej till i kollektionen från Nova Star som jag bara inte kunde motstå... Den ska ni får se framöver. Garanterat.


Villervalla och Novastar.



Fram och bak.




 Fina röda detaljer på canvasbyxan.



Inte bara färgen utan även stjärnorna går igen.



Framsidan. Plus en fot.


Bak.

19 kommentarer:

  1. så fint. rosa är verkligen lillys färg.
    vad fint gravid du är!!
    kram o ha en bra vecka/jennifer

    SvaraRadera
  2. Svårt, det där med färger! Jag kallar den nog för rosa, cerise har i mina ögon mer blått i sig. Villervallas kläder är jättefina, fast raspberry tycker jag inte det är, mer rosa även där! Villervallabutiken ligger ju här i Göteborg, jag har varit är några gånger.
    Snäll farmor!
    Fin vecka till dig med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, kanske "hallon-med-mjölk" istället ;)

      Radera
  3. Så sött!!!
    Ha en fin måndag!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  4. Verkligen söta saker!

    SvaraRadera
  5. Jättefina kläder i bubbelgumsrosa! Önskar dig en bra start på veckan! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Vilken vårig härlig färg! Rosa är alltid en glad-färg oavsett nyans.

    Läste ditt namninlägg. Kul! Vi hade ett namn till kille när Ester föddes så så fort vi fick veta att magen var en kille var liksom namnet redan bestämt. Väldigt odramatiskt. Till tjejer däremot finns det ju hur många vackra namn som helst. Gillar Judit, Majken, Flora, Svea, Doris...listan är lång.

    Närbildsfilter verkar i praktiken bra, men jag har inte testat än och vet inte riktigt vad jag talar om... Ska tydligen ge lite macro-effekt utan att behöver kosta på sig ett svindyrt macro-objektiv. verkar bra, eller hur?!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar ju väldans bra!
      Tack för namnförslagen, Majken är ju fint. Det kommer nog upp på listan här nu. Tack!

      Radera
  7. Jag säger bubbelgumrosa.

    Jättefina kläder!

    SvaraRadera
  8. Riktigt snygga kläder - vårfräscha och fina. Gillar rosa väldigt mycket.

    SvaraRadera
  9. Färgen är helt underbar på dessa plagg, glad blir man av den :) Super fina plagg också!

    SvaraRadera
  10. Rasande snygga kläder till de små. Ibland kan jag längta tillbaka till när mina var yngre och jag fick välja mer... :)

    SvaraRadera
  11. jättefina kläder! Villervalla är en personlig favorit! Kram emelie

    SvaraRadera
  12. Jag kallar den nog cerise? :-) Härlig färg man blir glad av är det iallafall!!

    SvaraRadera
  13. Åhh vilka fina kläder! Lilly som ju redan är ljuvligt söt kommer bli som en liten godisbit som man vill äta upp!;-)
    Ha en bra vecka...och hoppas bilen startar imorgon;-)
    PoK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, varje gång jag tittar på de där bilderna ovan från Nova tänker jag på Clara. Det är nåt med den bilden som är näst längst till höger som får mig att tänka på henne. Tror det är nåt med kombinationen av söt tjej, den bruna pannan, solblekt hår, bubbelgumsrosa och den svarta skinnjackan som jag minns så väl på henne. Både sött och tufft på en gång! Precis som Clara!

      Tack, jag hoppas innerligt att bilen också startar. Särskilt för J så han slipper komma hem och starta den igen :)

      Ha en bra vecka ni med!
      KRAAAAaaam

      Radera
  14. Gillar verligen Nova Star kläderna. Min lilla Docka har mycket från dom!
    kram CC

    SvaraRadera
  15. Heya this is kind of of off topic but I was wondering if blogs use
    WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.

    I'm starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

    Here is my homepage: http://www.comparecarinsurancee.com/

    SvaraRadera