tisdag 24 januari 2012

Inspektion av varje knapp

 Kanske ännu mer spännande för att de är i olika färg.


Att jag är en detaljmänniska är inget jag kan dölja. Undrar ibland om den lilla damen också ska bli petnoga och en petmaja. Alternativet är att ärva helikopterpropellern från sin far. Det ena är ju inte bättre än det andra, det handlar ju mest om att kunna förvalta det väl. Och helst kunna växla mellan helhetssyn och detaljer när det behövs.

Nu verkar hon gilla att peta, ni har ju sett när hon petar tårna också (här), men sånt kan väl ändra sig. Just nu är knappar väldigt intressanta. Varenda knapp på varenda klädesplagg både på henne och på oss ska inspekteras.


 Inspektion, hela vägen uppifrån och ned.



 Och även den sista ska inspekteras. 





Outfiten har Lillys snälla farmor handlat från Esprit. De sålde "tag fem, betala fyra" för ett tag sedan. sånt brukar hon nappa på, det gillar vi. Jag gillar verkligen när vi får en klädkasse som man sedan har många kombinationsmöjligheter med.

10 kommentarer:

  1. Söta tjejen! Klart hon blir en detaljmänniska. Hon ser ju hur du gör:)

    SvaraRadera
  2. Sååå himla söt Lilly är!! Ja, hon ser sannerligen ut att tycka om de små detaljerna... =) Perfekt med kläder som går att mixa och matcha!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina små detaljer - klart man måste inspektera sånt! ;)

    SvaraRadera
  4. Sötaste =) fniss!! Såå fin kofta på en söt tjej!
    Du är välkommen precis närsom på en cuppisprovning =)
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Det är bra med sinne för detaljer, jag har kvar mitt! Hoppas Lo aldrig tappar det, nyfiken och uppmärksam :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, undra om just nyfiken och uppmärksam ofta kommer i kombination med detaljerna. För sådan är Lilly också. Visst har man nytta av sitt detaljsinne. Ofta. Men ibland känner jag att det kan hindra mig lite... ;) Kram Linda

      Radera
  6. Sötnos! Fin hon är i rosa, inte ofta man ser den färgen på henne...:)
    Hoppas allt är bra, pussa Lilly från oss!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer det ja, inte så ofta rosa på henne. Kul med lite variation, det får hon tacka sin farmor för :) Och er, för den där fina klänningen hon hade i somras var ju också rosa, tänker på den med röda kantband och ett hjärta med pil i på bröstet. Tror Clara hade haft den. Hon har en rosa-randig långärmad tröja också från Maja som vi gillar mycket, men ljusgrå ränder.
      Lilly skickar pussar tillbaka! Kram Linda

      Radera
  7. Oj, vilken liten sötnos ;-). Och tack för dina fina kommentarer på min blogg.

    SvaraRadera