torsdag 6 oktober 2011

Hemstickade tomtedräkter

Tomteröd, grå eller mörkröd tomtedress. Lika fina vilken som.
 

Jag fortsätter på tema hemstickat. Idag vill jag visa er några fantastiskt söta tomtedräkter som jag fick levererade av mor häromdagen. Tre stycken jackor med tillhörande luva. Min stickande mamma tänkte att Lilly kanske har några vänner som också vill ha tomtedräkter i år. Fjolårets tomtedress gjorde ju succé. Det känns ju lite avlägset till julen ännu men faktiskt så har ju Ikea redan klätt granarna så först ut är jag inte.


 Matchande tomteluva och jacka.


Mörkröd med benvita kanter.


 
 Mellangrå med ljusgrå kanter.


 Tomteröd med vita kanter.

10 kommentarer:

  1. Så mycket sött stickat!!! Vad roligt för er att få detta fina i present!

    SvaraRadera
  2. Såå fina!! Va duktig din mamma är! Kram!

    SvaraRadera
  3. Åååå så fina! Vad duktig din mamma e!

    Trevlig helg:)

    SvaraRadera
  4. vilka fina små nissar det kommer att bli! jag hoppas att du också har det gott dessa höstdagar. det här är eg min bästa tid för att jag tycker att det är så vackert och att luften är så klar. så kanske man äntligen kan få lite rutin i promenerandet:) stor kram!

    SvaraRadera
  5. Så fina! Din mamma är verkigen fantastisk med stickorna och tillverkar de sötaste saker. :)

    Nu håller jag tummarna för att jag kan kommentera här hos dig igen Linda och inte bara får nöja mig med att gilla.

    Ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. De är så fina. Bilderna på din lilla förra året var bedårande. Måste vara roligt med en mamma som stickar så fint.

    Ha en underbar vecka. kram kram

    SvaraRadera
  7. Gör ett nytt försök med att kommentera!

    Din mamma är så duktigt dom är otroligt fina. Hälsa till henne!
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  8. Men åh så söta! De var verkligen superfina! Den lilla från förra året var ju helt bedårande! Så duktig hon är, mor din!

    Ha en fin eftermiddag!
    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera
  9. Verkligen jättesöta! Stickar hon en i large så kanske jag är intresserad ;o)

    Kram Malin

    malinsdiner.blogspot.com

    SvaraRadera