onsdag 15 december 2010

Min tomtenissa

Lilly på bästa bushumör när vi skulle fotografera henne efter lussefikat.



Här ekar det mellan inläggen; helgen gick åt till vinterkräksjuka för min del. Peppar peppar så har både Lilly och maken klarat sig. Idag har vi träffat omvärlden igen, vi har varit på Lillys första lussefika på Öppna förskolan. Såhär fin tomtedress hade hon då! Såklart hemstickad av Lillys mormor. Nu behåller vi den på och åker till mitt jobb där det är julpub ikväll. Vad adventstider är mysigt!

12 kommentarer:

  1. Åh sikken söt liten dress hon fått :)
    Här hemma härjar vinterkräksjukan för tillfället, både Liam och sambon är sjuka. Inget roligt alls!
    Får hoppas Lilly klarar sig undan.
    Hoppas ni får en trevlig kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Men jisses vad fin hon är! Och vad duktig din mamma är, jag är såå imponerad!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos!! :-) Vad duktig din mamma är!
    Men huvva! Stackars dig. Kräksjuka är inte att leka med :-( Tur att de andra klarat sig. Här har också resten av familjen sluppit bli sjuka.
    Själv är jag dålig än. Har haft ont i halsen i 1 och 1/2 vecka nu. Tycker det är svårt att bli frisk då man inte får sova som man ska. Man måste ju upp och amma än hur trött och dålig man är, som grädde på moset så fick jag ögoninflammation också.. Blää.. vill bli frisk nu så jag orkar med att pyssla, pynta och fixa inför julen.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du gillade typsnittet! :-)
    Det heter Urban Sketch och du laddar enkelt hem det på www.dafont.com

    Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Hej Linda!

    Vilken underbar bild på Lilly! :) Den sötaste tomtenissa och vilken härlig dress som mormor gjort åt henne. :)

    Usch, vad trist med Vinterkräksjukan. :( Jag hoppas att du mår mycket bättre nu och kan njuta av all julstämmning. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Sötaste tomteflicka i Småland.Mormor M-B är ju fantastiskt duktig med stickorna.Kram/ Monika

    SvaraRadera
  7. Madeleine:
    Tack! Stackare att ni också blivit drabbade av kräksjukan. Hoppas verkligen er Lilly också slipper! Det är ju jobbigt för oss vuxna, hur är det inte då för de små barnen. Fy då. Krya på dig och familjen! Kram

    Åsa:
    Tack! Det ska jag framföra till mor, då blir hon jätteglad! Det kanske kan bli en dress till Alicia nästa jul om du vill?? Krya på den lilla snuviga näsan på tjejen! Kram

    Sara:
    Tack! Det ska jag framföra till mamma, då blir hon glad. Tack jag är frisk och piggelin igen, hoppas du också får känna dig pigg snart! Hihi, tänk att jag säger att jag är piggelin fast man har en liten sprattlades tjej vid sidan hela nätterna som har närhetsbehov och gärna äter tre-fyra gånger per natt nu. Men som trött småbarnsförälder får man kalla sig piggeling om man bara är frisk, trött räknas inte längre ;-) Nu hoppas jag du får gott om sömn framöver så du kan återhämta dig! Krya på dig Sara!! Stor kram
    PS. Tack för länken!

    Lotta:
    Tack Lotta nu är jag piggelin igen och lapar julstämning :)
    Ja det har varit riktigt roligt att ha en alldeles egentillverkad tomtedress till Lilly idag även om inte jag kan ta åt mig äran.
    Hoppas du mår gott medan sockerbagaren gör sitt :) Kram

    Monika:
    Tack :) Det finns ju tre lika söta tomtebarn i Skaraborg också!! :)
    Hoppas du mår bra igen nu! Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken bedårande liten tomtenissa. Fantastiskt fina kläder. Sådär vill jag också kunna sticka men sticka kommer jag aldrig göra för det har jag inte tålamod till. Vad jobbigt med kräksjuka. Kram

    SvaraRadera
  9. Men hur söt kan man inte bli då? Det var nog den sötaste lilla tomtenissa jag någonsin sett. Din mamma är såååååå duktig. Jag är avundsjuk. När jag är klar med Henrys fårtröja (om den nu blir klar vill säga) så har jag lovat mig själv att aldrig mer göra kläder. Det är inget för mig. Jag är för otålig. Det ska bli klart snabbt och gärna innan jag ens började ;)

    Åh hoppas vi kan ses snart. Det var så längesen nu. Stor kram till er från mig och Henry

    SvaraRadera
  10. Hihi så go!!!
    Ja som man ammar :). Tror jag har vätskebrist konstant trots att jag dricker flera liter om dagen :). Mellan 19-22 hänger Mio i tutten men på natten äter han bara två ggr. Lyx. Men det förändras ju, sm du säger. Men visst är det myyysigt. Tyckte inte alls om amningen med Aston men nu känns det annorlunda på nåt sätt.
    Ammar du fullt?
    Ha det bra. Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  11. Jennifer:
    Ja oj vad törstig man är i början innan allt kommit i balans. Sådär var Lilly också innan, att hon ville äta konstant hela kvällarna. Men då sov hon också 10 tim i sträck när hon var ca 7 veckor. Men så skönt har vi det inte nu... Nu äter hon 3-4 ggr per natt igen. Är i någon fas där brösten är tryggheten nummer ett. Jo jag ammar fullt fortfarande. Hon har smakat ett par gånger på havregröt men det är verkligen inte populärt. Jag tycker det smdigt att ha "maten" med sig och lagom tempererad var man än är. Men det är väl dags att hon lär sig äta lite annat också snart. Vad härligt att du känner på annat sätt nu än med Aston. Lite bergodalbana var det allt för mig också de första veckorna innan jag riktigt kom ikapp liksom. Sköt om er och sov så mycket ni kan :) Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken liten guldklimp :)
    Finare nissa får man leta efter.

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera