fredag 10 juni 2011

Snurra, peka, skruva

En tjej som verkligen gillar att snurra i fåtöljen. Det verkar inte som hon fått sin mors anlag för illamående...


Idag har vi inte varit utanför dörren. Dels för att det har ösregnat hela dagen men mest för att vi hade glömt barnvagnen utomhus i natt vilket betyder att den var genomblöt på morgonen när jag upptäckte detta. Båda tjejerna var ganska trötta idag så att var inomhus var inte direkt någon uppoffring. Vi gick båda i pyjamas ända till lunch och vi tog båda en tupplur på 1,5 timme på förmiddagen. Så skönt!
Men efter det har vi gjort en massa saker tillsammans. Saker som att gå omkring (vilket innebär att jag för tillfället helst ska bära på Lilly) och peka på allt möjligt. Peka på lampan, gräsklipparen, näsan, magen och annat. Pekfingret är framme hundrasjuttioelva gånger om dagen nu, så sött.
Vi brukar också leka med locket till matburken i samband med måltiden. Lilly försöker att sätta fast och ta bort det med bättre och sämre resultat. Kladdigt blir det, men det är ju tydligen bara bra att barnen får kladda lite. Lilly snurrar också gärna i fåtöljen och skrattar högt när jag säger "Titt-ut" till henne efter ett varv. Vi har läst böcker om Alfons, Molly och Max. Och vi har gjort bakåtkullerbytta i mitt knä sådär trettio gånger. Härlig dag med andra ord. Vad har du gjort?

Det lilla pekfingret syns alltsom oftast såhär nu för tiden.


Här vet jag inte vad vi satt och tittade på men jag lade in bilden för frisyrens skull. Maken kommenterade att hon fått mitt hår. Jag har nämligen också en virvel där Lillys hår står rakt upp. Då var jag snabb att säga: "Det var väl tur", för maken har nämligen inte så vidare värst mycket till hår, inte på huvudet i alla fall.


Skruva på och skruva av. Här äter Lilly mellanmål. 

8 kommentarer:

  1. Vilken söt tröja Lilly har! En kompis till mig har just fått en liten till och jag ska köpa present... om jag har fattat rätt, kan man nästan inte ha för många bodies och tröjor :D

    Hihi, roligt med frisyrkortet. Min kille har inte heller så mkt på huvudet och så fort han retas för morgonfrisyrer eller bara allmänt konstig frisyr kan man alltid kontra.

    Hoppas att ni får en skön helg! Här har solen kommit tillbaka och jag ska passa på att fånga den.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt söt liten tös du har!!!! Det verkar som om ni haft en riktigt skön o avkopplande dag!! Ibland behöver man det också!! Själv har jag varit på alla mina tre barnbarns examen. Underbart väder och glada barn som ska ha ledigt i flera veckor! Jag har verkligen njutit av dagen jag med!! Ha de gott!!!Kram EvaMarie

    SvaraRadera
  3. @Mina finaste, Marie
    Tack, visst ser det lite lätt och ljuvt ut med lätta moln på bodyn. Jag skickar med länken här om du vill beställa till din kompisbebis. Tror inte just bodyn med moln fanns kvar i webshopen men heldress är toppen på nyfödda. Det hade jag ofta upp till storlek 62/68. Då ligger dom så mycket ned och det är nog bekväma kläder för dom då. Men visst, tröjor/bodys kan man aldrig få för många av. Nu är Lilly ren till nästa gång hon ska äta typ :) Så minst ett ombyte om dagen nu.
    http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=5085

    Tack för din kommentar, blir alltid lika glad är man får en!
    Kram och ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  4. @Bullfarmor EvaMarie
    Tack :) Ja oj vad du har hunnit mycket idag. Läste om din skolavslutningsdag när du beskrev den i början på veckan, allt annat än lugn och ledig men fantastiskt att få vara med hos barnen! Vad roligt att du hann med alla dina barn! Tänk var många fina stunder du kommer få med dom nu när dom är lediga. Ha en fin helg! Kram linda

    SvaraRadera
  5. Tack för hälsningen! Vi har slitit på med trädgården under våren. Nu börjar en hel del komma på plats.

    Fjärilstårta bakade jag till min födelsedag förra året, lite pilligt men inte alls avancerat eller svårt. Provbaka. Det gör jag alltid sedan min dotters 1 årskalas ;-)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Hej Linda!

    Det låter som ni hade en helt underbar fredag tillsammans. De är rätt sköna de där dagarna när man tar det som det kommer och bara är tillsammans.

    Det är inte klokt vad er lilla tjej växer! Det går så fort. Mina tonåringar har ju också varit så där små och det känns som det var igår. Det är en härlig resa at få vara med på. :)

    Tack för alla dina fina ord hos mig. Jag blir alltid lika glad av att se dina kommentarer Linda. :)

    Ha en strålande fin söndag!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Att glömma barnvagnen utomhus, så trist, men så lätt hänt.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  8. Sötnosen!!! Låter som underbart skön dag trotts regnet :)
    Surt när sånt händer men som sagt var det gjorde ju inget, för ni hade det ju så mysigt ändå!! :)Själv höll jag på med lekplatsen hela dagen och kvällen trots regnet. För i morgon får vi besök hit hem igen och då var det tvunget att se bra ut på bild. Kram

    SvaraRadera