torsdag 16 december 2010

Strålande dag

Solens strålar letar sig fram över bergen. (Bild: Allt och/eller Inget)
Igår var en strålande dag på många sätt; både vädret, aktiviteterna och humöret. Redan på väg till förmiddagens lussefika tog Lilly sin första tupplur och jag fick mig 45 minuter frisk luft. Sömn och frisk luft brukar ju vara bra för humöret. Och som ni såg på bilden i föregående inlägg var min tomtenissa på mycket gott humör hela fikastunden igenom. Men det tog nog på krafterna trots allt så det dröjde inte många minuter innan lilla damen slocknade i vagnen även på hemvägen. Jag gick strandpromenaden utmed Vättern och fick skåda solens vackra strålar lysa över östra sidan av sjön. Otroligt fint, särskilt som himlen för övrigt var igenmulen. Det var nog väldans god luft ute för min tjej vaknade inte efter sina normala 40 minuter utan hon sov och sov och sov. Och jag gick och gick och gick, för jag ville låta henne sova så länge som möjligt. Det var riktigt behagligt ute så jag hade inget emot att promenera ytterligare. Och på något konstigt sätt så lyste solen där jag gick fast att det på största delen av himlavalvet var riktigt mörkt. Jag gick i grönområdet (dock inte så grönt just nu) hemmavid och roade mig med att ta några foton. När jag tröttnade på det fick jag istället sällskap av min mor i telefonluren medan jag traskade samma cykelväg fram och tillbaka säkert tio gånger. Till slut kurrade magen för mycket så vagnen fick styra hemåt även om Lilly inte vaknat av sig själv. Men hon hade ändå fått gott om sömn; nästan 2 timmar i sträck. Det blir både hon och jag lugna och glada :) Eftersom tomtedressen var på, kameran framme, Lilly var utsövd och det var mycket hög tid för julkort ägnades eftermiddagen åt att ta många herrans bilder tills vi nästan stupade och bara hoppades på att någon av bilderna skulle fungera som julkort. Min lilla dotter var helt exemplarisk denna dag och tog sig efter detta åter igen en lugn och fin tupplur för tredje gången denna dag. Som sagt, tomtedressen var ju på. Varför inte passa på att åka på julpub som personalföreningen på mitt jobb anordnar också?? Jag och min tomtenissa besökte framåt kvällningen mina kollegor där även sisådär etthundratjugo andra kollegor också var. Sån uppslutning. Sådan stämning. Jag var lite rädd först att det skulle bli för många intryck för Lilly men hon klarade det galant. Hon fick uppmärksamhet både från höger och vänster och det gillar hon. Bästa Vicki hade till och med en present till henne, en underbart go nalle även denna med tomtemössa precis som Lilly. Mina kollegor tyckte nog för övrigt att det var roligt att vi kom för de gillade dessutom att leka med Sophie. Giraffen Sophie ni vet. Kolla bilden de tog med min kamera när jag inte såg. Hihi, vilket gott skratt jag fick mig när jag laddade upp bilderna till datorn. En sån dag, helt underbar dag. Strålande. Tänk om varje dag kunde vara såhär. Fast att hålla det tempot skulle jag inte orka varje dag. Idag är vi trötta. Och ute är det blåst och kallt, men vad gör väl det. Vi har fortfarande sol i sinnet.
På skumpande snöiga vägar verkar hon kunna sova hur länge som helst. (Bild: Allt och/eller Inget)
Jag roar mig med att ta bilder på allt och inget. (Bild: Allt och/eller Inget)
Barnvagnen och jag säger hej till kameran. (Bild: Allt och/eller Inget)
Till slut orkade vi inte med fler tomtedress-bilder... (Bild: Allt och/eller Inget)
Fantastisk uppslutning på julpuben. (Bild: Allt och/eller Inget)
Otroligt mjuka "Baby Santa"; alla Bukowskinallar har ju faktiskt ett namn. (Bild: någon av mina kollegor)
Sophie verkar vara törstig... (Bild: någon av mina kollegor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar