lördag 21 augusti 2010

Bodysuit - dress eller pyjamas?

Heldress från Kik Kid.



Hur använder ni bodysuits? Denna är från Kik-Kid och jag köpte den till min Lilly idag. Jag tycker Kik-Kid gör tuffa kläder och färgen var så härlig på den här att jag inte kunde motstå den (lite missvisande på bilden, kanterna är lila inte blå).


Jag har dock alltid undrat om bodysuits enbart används som pyjamas eller om man har dem till vardags också. I butiken menade de att den är gjord som en dress men naturligtvis också kan användas som pyjamas. Vet inte om det var ett säljtrick eller ej... Ni som har bebisar, hur använder ni bodysuits? Sätter ni något mer till för att piffa till den? Har ni såna här dressar på tjejer?

Osäker morsa undrar :)

9 kommentarer:

  1. Vad fin den var! Och här är en till osäker morsa som undrar samma sak...

    SvaraRadera
  2. Linda-Marie2010-08-22 00:19

    Jag har ju ingen liten flicka men till min son använder jag dom bara som pyjamas. Nog för att man säkert kan ha den annars oxå för dom är ju så fina men jag tycker bara att de känns mer som pyjamas! Men kanske de är smiiga att ha under overallenn till vintern!? Vem vet ? Jag antar att man gör som man känner! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har passerat den åldern för barnen (mina är 10 och 7 år).
    Jag hade nog använt den som pyjamas, men hade nog varit lika fråganed som du.
    Kram j

    SvaraRadera
  4. Hello!
    Jag älskade att sätta på Aston bodysuits likt denna (många från katvig), dag som natt, när han var mindre. Tyckte de både var praktiska, söta o såg sköna ut då de slipper gummibandet i midjan vanliga byxor kan ge. Hade jag haft/fått en tjej hade hon också burit/fått bära bodysuits, fint ju :).
    Ja visst behöver man vila men jag är sämst på det, har så svårt att släppa alla måsten o blir lätt rastlös. Det är nog en konst att kunna slappna av när man måste. Får lära mig.
    Blidde iaf ingen kräftskiva :). Ångest nu men var verkligen inte rolig igår.
    Tack för kommentarerna :).
    Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera
  5. Var i en butik för ett tag sedan och handlade en Molo bodysuit till Lilly och i kassan sa hon till mig att -åhh dessa pyjamasarna är så fina!
    Skulle faktiskt aldrig köpa en pyjamas som kostar 379:- som hon växer ur på 1 månad.
    Vi använder dem som sparkdräkter, vill tro att dem dessutom är bekväma att ha istället för en massa lager på lager när de är små.

    SvaraRadera
  6. Tack för era kommentarer!! Visst finns det underbara bodysuits både från Katvig och Molo. Molo har lite annorlunda tryck och det ena är coolare än det andra, svårt att välja bland dom. Min favorit för tillfället är det bruna rådjurstrycket med rosa kanter, kan bara inte bestämma mig om Lilly ska få klänningen eller bodysuiten. Men nu har ni nog övertygat mig att använda den som dress :)
    Säger som du Madeleine, inte skulle jag köpa en pyjamas för 379 kr, finns det nån som gör det... utifrån det måste det väl vara meningen att de ska användas som dress??? Vilket tryck har Din Lilly fått?

    SvaraRadera
  7. Den med rådjurstrycket är jättefin! Lilly har en randig/regnbågsfärgad och en ljusblå med vita prickar och rosa kantband. När hon var mindre hade hon en svart med vita stjärnor och rosa kantband. Har ingen med deras tryck. Hon har fått 2 bodys från nya kollektionen och 2 par byxor. Den ena är lila randig med rosett på magen och den andra är det tryck med penséer på. Vi gillar lila! Får uppdatera snart i min blogg med lite bilder på damens nya garderob kanske =)

    SvaraRadera
  8. Ooo så fint det låter Madeleine, vill gärna se bilder på din blogg. Väntar ;) Den med penseér är underbar! Jag tror jag kan alla klädkollektioner utan och innan nu, blir ju några timmar vid datorn när man sitter och ammar :)
    Den randiga bodysuiten och den prickiga är också jättefina, funderade på att slå till på rean men har inte kommit så långt än. Det finns ju SÅ mkt man vill ha till godingarna. Kram kram

    SvaraRadera
  9. Otto har använt sina som pyjamaser, men det går ju lika bra att ha det annars med. Visst e det ganska dyrt för en pyjamas, men de är ju SÅ fina!

    SvaraRadera