fredag 27 augusti 2010

Tjejig bodysuit


Bodysuit "Fiona Deer" från Molo. (Bild: www.babyshop.se)



Är det inte underbara, alla tryck från Molo?! Lilly kommer få bära denna rådjursdress istället för den gröna från Kik-Kid som jag visade häromdagen (se inlägg). Om nu bodysuit i sig skulle vara grabbigt kan väl ingen förneka att detta mönster helt plötsligt gör den tjejig.

Största anledningen till bytet var upptäckten av att jag nog mentalt inte hunnit med i takten som Lilly vuxit... Hon håller på att växa ur vissa kläder i storlek 50/56 men ändå hade jag köpt en 56:a. Har dessutom hört att Kik-Kid är ganska små i storleken, så jag vet inte riktigt hur jag tänkte där. Om jag nu tänkte alls ;) Den gröna fanns inte i en storlek större och då var jag snabb att tänka "det var nog meningen att jag skulle köpa rådjursdressen som jag sneglat på länge".

Jag tycker det är svårt med klädstorlekar. Det är en balansgång mellan att kunna använda kläderna direkt och att inte ska växa ur dom för snabbt. Det är inte roligt att köpa för stora kläder som hon måste vänta på att växa i. Samtidigt känns det som om hon växer ur dom snabbare om de passar just nu. Fast egentligen borde väl kläderna passa lika lång tidsperiod, frågan är bara när. Hur resonerar ni?

I släkten finns det önskemål om att Lilly ska få bruna ögon. Det finns en möjlighet att uppfylla detta men maken har väldigt blå ögon så vi får nog vänta ett tag till och se hur de utvecklar sig. Tills vi vet om hon får rådjursögon eller ej får hon bära rådjur på dressen. Och denna bodysuit köpte jag i en storlek större, alltså 62. Har dock hört att Molo generellt är rymliga i sina storlekar. Kanske köpte jag en för stor... Velig morsa. 

1 kommentar:

  1. Storlek 62 blir nog bra, annars kan du ju vika upp den lite. Gjorde en garderobsrensning i min Lillys garderob igår och man blir lite smått deppig när man inser att hon växt ur så många fina kläder. Liam har alltid följt storlekarna men nu tänker jag köpa en stl större i tröjor (86) och 80 i byxor för hon växer ur allt på en månad annars. Och 80/86 är från 1 år och min lilla klump är inte ens 8 mån än :-0
    Ang. ögonfärg så har Lillys precis börjat skifta, det kan de ju göra upp till att de är 2 år.
    Både jag och Andy har bruna ögon så det får nog hon också.
    Kram

    SvaraRadera