torsdag 24 juni 2010

Glad midsommar





Det känns konstigt att bryta en 12-årig tradition; att fira midsommar med kompisar i mina föräldrars stuga vid Vänern. Men eftersom bebisen kanske vill komma till världen mitt emellan sillen och jordgubbarna känns det säkrare att vara på hemmaplan. Hemifrån är det max 12 minuter till förlossningen och från stugan är det 12 mil... Så midsommarfirandet blir i år hemma hos oss, på vår totalt uppgrävda, nydränerade tomt som fortfarande saknar uteplats och har tuffsigt nysått gräs sedan fyra veckor tillbaks. Vad gör väl det när vi får ha våra goa vänner omkring oss!? Och det verkar som solen ska skina på oss dessutom. Underbart. En familj har dock åkt till Turkiet *snyft*. Det var nog för att markera vår dåliga planeringen med att låta en bebis komma till världen mitt i midsommarveckan i en mångårig tradition som de valde att överge oss ;)  

GLAD MIDSOMMAR!

7 kommentarer:

  1. Hej Linda!
    Vad roligt att du hittade min blogg och tack för att du gjorde mig uppmärksam på din! ;) Ska bli roligt att följa den. Känner igen vyn från midsommarbilden. Mina föräldrar har sommarställe i Nickeviken, misstänker att det inte är allt för långt från där din bild är tagen?! Vi åker dit imorgon! Lycka till med midsommarfirandet och bebisen. Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Hej Sofie!
    Vilket sammanträffande :) Vår stuga räknas också till Nickeviken enligt adressen. Jag vet inte om det egentligen är den lite större viken med båtarna (där midsommarfirandet brukar vara) som heter Nickeviken eller om den heter Lasteviken. Hur som helst, vi bor nästan där bilvägen tar slut, tre stugor bortanför "gamla" SSU-stugan tror jag det blir. En röd stuga med garage på framsidan, ni har garanterat sett den om ni promenerar åt det hållet, lilla grusvägen går precis utanför. Vilken stuga har ni? *nyfiken* Åh vad härligt det är att fira midsommar där ute, kommer sakna det! Hoppas ni får toppenväder och en för övrigt glad midsommar!
    Tack för lyckönskningarna! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. GLAD MIDSOMMAR till er. Strunta i "Turkietfararna", ni har planerat bra;) Bättre med lite värme i luften när den lilla(e)kommer ut. Tänk hur det var i vintras, usch. Kram Monika

    SvaraRadera
  4. Glad midsommar Monika!
    Jo man kan väl säga att det blev ganska perfekt tajming med bebisen och turkietresan egentligen, kunde ju mycket väl blivit att vi fått ställa in midsommarfirandet i sista stund. Så jag unnar verkligen svanarna att vara i underbar värme! Men jag vägrar en midsommar utan Fridas sill, så den har jag nu gjort! :) Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Ha ha ha då bor vi ju nästan grannar! :) Vi har den vita stugan med gråblå knutar strax ovanför viken med båtarna. Kanske vi ses därute nån gång! Kram Sofie

    SvaraRadera
  6. Hej Sofie!
    Hihi, verkligen lustigt och roligt :)
    Är det ni som har den nymålade stugan precis i svängen? Den som tidigare var brun. Tillbyggd också va? Ni har fixat jättefint!
    Hoppas vi ses där ute!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Hej! Nej det är inte den stugan. Vår ligger ett snäpp närmare vattnet. Man ser stugan från viken, mitt emellan två röda stugor. Tänk vad världen är liten! Tjing!

    SvaraRadera