måndag 18 mars 2013

Heja våren

Altanen 2012. Nu funderar jag på hur den ska se ut 2013...


Kan inte säga annat än att jag längtar till våren nu men istället skulle väl oväder komma. Jag är inte den som vill att snön ska smälta i januari för alternativet är att vi har slask tills våren kommer i mars/april. Nu är det mitten på mars och nu KAN det faktiskt bli vår. Visst kommer det bli bakslag, april har väl aldrig någonsin klarat sig utan ett bakslag av snö.

Nu när vi faktiskt närmar oss vårmånaderna, DÅ börjat jag längta på riktigt. Och ivrig som är jag är så vill jag ha det direkt. Heja våren. Tills dess får jag väl fundera på hur det ska möbleras och fixas på altanen inför denna säsongen. Funderar faktiskt på att flytta mina PS fåtöljer för de är ju inget vidare sköna att sitta i. Tycker ni också att dom är finare än vad dom är sköna?

Vill ni kika på fler altanbilder hos mig både under bygget och när det är färdigt hittar ni det här.

16 kommentarer:

  1. Vilken härlig altan ni har!
    Jag har inte kommit så långt i man tankar ännu. Jag har fortfarande fokus på alla projekt jag vill göra inomhus :-) Men våren får hemskt gärna komma nu ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har ett par också, men vi tokgillar dem. Fast det krävs ett fårskinn i varje och en kudde... :)

    Er altan är en dröm. Det är allt jag kan säga... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj oj vilken underbar altan. Förstår att du längtar efter att sitta där...

    SvaraRadera
  4. Vilken harlig altan!!! Maste vara fantastiskt att sitta dar och njuta pa varen och sommaren!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Så himla fint du har det! Men håller helt med dig om ps fåtöljerna tyvärr är de finare än skönare. Nu längtar jag också efter vår! Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Men så snyggt! Välplanerad och härlig altan.

    Vi vill oxå ha vår och sommar.
    Önskar dig en fin vecka!
    /s

    SvaraRadera
  7. VERKLIGEN fint och viklen utsikt ;) Jag vill med börja att planera ute platsen men sön där än Men har fixat uterummet i helgen :) Trivs så bra med dom vita stolarn från Ikea som jag haft inne hela vintern och mys i vid brasan .

    SvaraRadera
  8. Jag älskar din altan! den är så fin! Men håller med att PS är fina att titta på,men det räcker så!
    Kram helena

    SvaraRadera
  9. Åh så fin altan :) jag har med börjat tänka på vårt uterum och altan :) Man vill ju ha det mysigt till sommaren.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh vad jag längtar efter altanhäng! Och betongborden står här och väntar på att få flytta ut. Har det mest aredo :) Köpte lyktor på julrean och bord blev klara i slutet av förra sommaren - ge mig altanhäng snart!

    SvaraRadera
  11. Jag skulle kunna tänka mig två som "prydnad" i vår trädgård. Dom är riktigt snygga att titta på. Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar altan du har. Förstår att du längtar efter att få flytta ut dit. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. ja!! mer värme åt folket!!:)) hihi din altan är supermysig!! fast jag förstår din tanke med ps.... fast fräcka är dem!!:)
    kram

    SvaraRadera
  14. Ja visst vill ta fram möblerna nu!! Fåtöljerna är coola men jag har faktiskt aldrig testat dem - kan annars tänka mig att barnen gillar dem mycket.. Kram Sara

    SvaraRadera