lördag 9 februari 2013

Junior dance



Idag skulle min tjej börjat på gymnastik. Eller dans. Eller junior dance (för 2-3 åringar) som det kallas på Nordic Wellness. Från den dagen runt nyår då jag frågade Lilly om hon vill börja har hon pratat om detta minst en gång om dagen. Hon älskar verkligen att dansa, oavsett om hon sitter eller står så börjar hennes huvud digga när hon hör en låt hon gillar. Knäna börjar gunga och man ser hur det bubblar i henne. När vi åker bil hör man ofta en tjej ropa från baksätet; "mamma, mosik vill Lilly lyssna på". Och det ska helst vara högt.

Idag skulle vi som sagt börjat. Vi missade första tillfället förra helgen när vi istället åkte vi och hälsade på vänner. Men denna gången blir det ofrivillig frånvaro eftersom veckans feber och hosta inte gett med sig helt. Vi får väl helt enkelt dra på danskläderna och dansa här hemma istället.



6 kommentarer:

  1. Molly är likadan. I bilen ropar hon 'Högre' hela tiden. Hon har gått på dans i några år nu. Har haft två dansuppvisningar. Det är ju mer någon form av rörelse, inte så mycket dans. Men hon har kul och det är huvudsaken.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det ja, det har jag ju läst om att hon går på dans. Kul att hon gillar det! Ja för de här små är det väl mest lek. Ungefär som på "simningen", det är ingen simning bara plask och lek. Men kul! Och det är det viktiga.

      Instagram kanske kan vara nåt för dig nu istället? Eller är du redan där fast jag inte hittat dig?!
      KRAM och trevlig helg!
      Linda

      Radera
  2. Stackars liten. Hoppas att hon kryar på sig snart.
    Jag har en treåring här hemma som oxå vill börja på dans. Eller rättare sagt så har hon redan bestämt att hon SKA börja på dans. Till hösten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh, så skoj med barndans! Minna gick på gympa i höstas, men nu under våren blir det inget.. Vi tar tag i det i höst igen! :-)

    SvaraRadera
  4. Så skoj - skulle vilja låta min Edith på snart tre testa dans men kanske väntar en termin till! Och krya på sig nu snart - den där söta dressen måste ju bara få svängas i! Kram Sara

    SvaraRadera
  5. Dessa förkylningar som sätter stopp för sådant man sett fram emot. Vilken besvikelse tänker jag. Hoppas det skall gå bra tredje gången gillt.

    Ha det gott

    SvaraRadera