torsdag 1 november 2012

Vägghängd hylla i vår hall


Nu ska lådorna fyllas och hyllorna pyntas. 


I hallen har vi haft en vägg  som jag länge velat pryda och utnyttja till något. Vi har dock inte kommit fram till vad. En bänk skulle liksom konkurrera med en stol som står nära. Och stolen vill jag inte ta bort för den skymmer ett element. Stolen är från 50-/60-talet och jag gillar den skarpt. Dessutom har svärfar haft den som skrivbordsstol i sitt pojkrum i detta hus. Känns fint mitt i en stor saknad.

Nu när Lilly ska flytta till det rum som vi idag har som kontor blev det uppenbart att vi behövde mer förvaring i hallen eftersom saker som plastpåsar och klädvårdsrullen måste få en ny plats. En Montana-hylla hade gärna fått hänga på väggen men den prioriteringen kändes inte riktigt rätt när man har en hel källare som ska renoveras och finansieras.

Istället för Montana hade jag spanat på Cell från Bolia sedan en tid, men inte förrän jag såg den hos Kristina med bloggen Ingen vanlig dag blev jag övertygad att det var den rätta.

När vi sa att vi skulle skruva upp hyllan härom dagen sprang Lilly och hämtade sina mjukisverktyg och verktygsbälte på direkten men sen blev hon sittandes och kikade istället. Det var väldigt spännande.

1 kommentar:

  1. Vilken snygg och praktisk förvaring ni skapat i hallen, perfekt!! Fiffig ide och riktigt fint!!

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera