fredag 12 oktober 2012

Lek på riskfria ställen



Det här är vardagskläder hos oss. Det syns nog att vi har potträning. När vi är hemma är det mestadels såhär min dotter är klädd nu för tiden. Det är smidigt när hon behöver springa till pottan. Nu börjar vi även våga vistas lite ute utan blöja. Korta sträckor som mellan förskolan och hemmet. Idag chansade vi när vi skulle åka till simskolan. Och jo det gick bra. Jag tror att det är vi föräldrar som är mest fega. Vad kan hända. Att byxorna behöver bytas. Men jag vågar inte riktigt släppa henne utan uppsyn i soffan än. Då får man vara påhittig och hitta på lek på riskfria ställen.

Det är så roligt att höra henne när hon säger: "Nuuuuu kommer kisset. Kissa pottan. Gå själv, kommer sen." Och så rusar hon iväg. Min lilla tjej. Jag kan inte låta bli att ta kort på den blöjfria lilla rumpan som ser ännu mindre ut i förstora trosor. Man är ju så van att se dom små barnen i blöja.



2 kommentarer:

  1. Gulle! :) Ja, det är nog vid fler tillfällen än så som det är vi föräldrar som är mest nojjiga, men det är kanske en del av föräldrarskapet?!? Kram

    SvaraRadera
  2. Så där ser det ut hemma hos oss också nu!! Och pottan i vardagsrummet ;) nästa steg blir att flytta in den på toaletten igen haha! Men det går faktiskt bra från blöja till blöjfri (härhemma, inte på dagis) på en vecka! Det trodde jag INTE!!
    Jag var också så orolig över soffan, så satt plastad frotté i hela och sen en filt över ;)

    SvaraRadera