onsdag 3 oktober 2012

Krokar och hyllor i lekhörnan


Tjejer kan köra Makita.


Jag har alltid gillat att skruva och greja. Verkar som min dotter också gillar det. Hon gillar visserligen att göra det mesta som vi gör. "Lilly kan". "Lilly vill". Så självklart fick även hon få testa att skruva. Lite på låtsas sådär ni vet. Det var hon nöjd med. Jo jag tror hon blir en händig tjej.

Kolla in resultatet i hennes kökshörna i vårt kök. Att ha leksaksköket just i köket är verkligen något jag kan rekommendera om ni har plats för det. Det är ju just när vi lagar mat som hon också vill laga mat. Då tycker jag det underlättar att hon är i närheten. Hon vill ju dessutom vara i närheten. Så om det hade stått i hennes rum hade hon inte lekt med det på samma sätt tror jag inte.


Krokar och hyllor på plats. Trådbackarna är från House Doctor och du hittar dom hos Darling Things.



Vi steker ägg, lök och wokar morötter. Hänger minimopp och diskförklädet på kroken.


10 kommentarer:

  1. Vi har tyvärr inte plats i köket. Jag är övertygad om att Molly hade lekt mer med spisen om den stått placerad där. Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt inlägg!!! Kanon att ha lekhörnan nära eller i köket! Så har vi med! Riktigt fint du har gjort för Lilly. Kram

    SvaraRadera
  3. Så himla fin! Klart hon kommer bli en händig tjej, det är väl tur att vi tjejer slagit oss in på den vägen också (så det inte bara är männen som kan skruva mm). :) Kram
    ps. jag har en ny blogg, vi har slutat med Kanel & Cayenne-bloggen

    SvaraRadera
  4. Åh, det blev verkligen urfint! Jisses vad söta korgarna är, kanske måste köpa sådana jag med :-o

    SvaraRadera
  5. nej men titta vad fint du gjort med trådbackarna!! Superbra idé ju!

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart litet kök.
    så fint.
    där måste väl nästan finnas en och annan mirakeltrasa va? ;)

    emailar min adress nu.
    kram.

    SvaraRadera