tisdag 9 oktober 2012

Hundtanden hemma


Hundtandskudden från Hemtex. Ena dagen i butikens hylla, nästa dag i vår soffa.


Ni som följt min blogg en tid vet att kuddar till soffan varit en följetong. Nu äntligen har några kuddar hittat hem; en hundtandskudde från Hemtex, mörkgrå filtkuddar från Granit och med en grön Mimou-kudde från förrådet. 

Vi har haft enfärgade kuddar länge och därför tyckte jag det vore kul med mönstrat. Det är dock svårt att hitta mönster som inte konkurrerar med tavlor och tapet tycker jag. Jag har provat några stycken innan det riktigt blev bra. Fotokuddar gillar jag men de kom inte kom till sin rätt hos oss. Här kan ni se en kudde som inte funkade till tavlan. Kudden var fin i sig men det hjälpte inte. Helheten är viktigt och även om kudden var fin i sig fungerade den inte i mitt vardagsrum.

Hundtandskudden hittade jag på Hemtex. Tog ett foto för att kunna visa maken eftersom jag som vanligt inte kunde bestämma mig direkt om den skulle passa eller ej. Nästa dag fick maken inhandla kudden på hemväg från jobbet. Med en uppmärksam dotter som lägger märke till alla förändringar i hemmet, är det nu han som fått "credit" för denna kudde. Just för att han kom hem med kassen. Idag när Lilly skulle varva ned i soffan frågade jag om hon ville ha en kudde bakom ryggen.
Lilly: - "Inte den. Denna." Och så pekade hon på "pappas" kudde istället.
Lilly: - "Pappa köpit kudde" säger hon.

4 kommentarer:

  1. SÅ fina kuddar du har fått hem! ÅH då set jag fram emot ett presentinlägg:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du fått till det nu. Det blev ju super! :) Ja de små liven, pappas kudde, härliga unge!

    SvaraRadera